DM i Göta Kanal

Sista DM-tävlingen gick idag i Göta Kanal Töreboda.
Upplägget fick ändras då sträckan blev bytt men grunden var sen tidigare att fiska likadant som på SM.
Där blev jag näst sist men vet att denna metod kan fungera bra även i kanalen när man är ett mindre antal fiskare.
När sträckan blev bytt till Töreboda fick jag återigen ändra mig då det är en mager sträcka av kanalen.
Blev ett mellanting så att jag fiskade lättare mäsk på långspöna och lite åt braxhållet på rullspö.
Använde för andra gången leam att spä ut mäsket med. Bollade ut en stadig grund toppat med pinkies för att fortsätta med feedern till motsatta sidan. Kastade loss en feeder så jag fick snabbt knyta dit en ny.
Började sedan med 7:an utan napp. Gick in på 5:an och drog 2 snabba snorluvor. Ut på 7:an igen och fick ett skapligt motstånd i spöet av en skaplig kräfta. Testade rullspöt utan framgång. Ut med löjgrejerna och plockade ett par mörtar!
Ut med 7:an igen och hade ett par draganden i betet men inte mer. Varierade spöna en hel del men fick bäst på löjspöet där jag ihärdigt mäskade under hela tävlingen. Efter 2 timmar utan fisk på 7:an klippte jag ned lite mask och bollade ut och det dröjde inte länge innan det kom lite fisk. Nån abborre och någon mört men Blom och Rosenkvist plockade ihärdigare till vänster med T.A.P Challe fick ett par braxar och Askolin brände minst 2 innan det var min tur. En skaplig braxen fick syna nätet och ett litet jubel kom från mig. Kanske det kan räcka till silver ändå?
Invägningen gick och jag fick se mig besegrad av Challe och Blom men det räckte ändå till Bronset.
Resultat idag:
1 Charles Fasth      2540 A7
2 Daniel Blom         1900 A3
3 Tomas Leijon       1660 A5
4 Patrik Rosenkvist 1100 A2
5 Håkan Wallin        980  A8
6 Pelle Hagman       840 A4
7 Thomas Askolin    720 A6
Begränsade klassen
1 Michael Hjelm      440 A1
Totalresultat Skaraborg
1 Charles Fasth 2p 1+1
2 Daniel Blom    4p 2+2
3 Tomas Leijojn 5p 2+3
4 Thomas Askolin 7p 3+4
5 Håkan Wallin 8p 3+5
6 Pelle Hagman 10p 4+6
7 Pierre             12p 5+7
8 Patrik Rosenkvist Xp X+3
Begränsad klass
1 Mikael Hjelm 1p
 
Nu blir det ett par dagars semester och en tur till Öland för att ladda upp inför SM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0