Göta Kanal på Söndag

Lag-DM i internationellt mete 1 går av stapeln I Kanalen nu på Söndag.
Trolig plats Lyrestad som är en av de bättre sträckorna. Får väl se hur vädret kommer att bli då det spelar in på hur fisket skall utvecklas.
Kommer själv inte att använda leam i mäsket då det tog slut under SM-helgen. Hoppas på fiske med blandfisk och inte för mycket löja eller snorluvor. Får se hur många lag det blir då det går rykten om att alla Tidaholmare kommer att fiska i Skaraborgsdistriktet igen. Kul desto fler vi blir.
Får se om det är fler från Lidköping som också vill vara med och kanske bilda ytterligare ett lag.
Finns det intresserade så är det bara att höra av sig så tidigt som möjligt. Även juniorlag är välkommna men de behöver bara vara 2 i laget.
Lyrestad kan ibland bjuda upp till skapligt fiske med en del skimmers och mört som biter på agnet.
Högsta vikten tror jag Daniel Blom har på 6,5 Kg vilket får räknas som bra fiske i Göta Kanal som vanligtvis ger en vinnarvikt på 1-2,5 Kg
Klena tackel som vanligt ger mer fisk i kanalen med tafsar ned till 0,07 mm med huvudlina 0,10-0,14 samt lätta välblyade flöten. Kanalen är ju som den är och det finns en stor fördel med T-A-P då man kan presentera betet lättare med riktigt klena linor. Ingen regel utan undantag! Minns Jejely:s prestation i Töreboda med rö-vitt bullflöte, 0,30 lina samt en saftig mask. Han blev 2:a då han drog upp en gös på 1,5 Kg. Detta är en idol i mina ögon då han kör konsekvent med dessa grejer och oftast lyckas med det. I varje fall till en framskjuten placering. Grymt.
En annan idol för mig är Kenneth Lilja från Orsa.
Såg inför SM i Stockholm på gamla pimpelmästare genom tiderna och då var han en av dem.
Fick vid nästa träff med honom tala om för han att han var min idol. Han undrade lite flinandes varför och fick mitt svar:
Kan du vinna SM så är inte hoppet ute för mig!

Kommentarer
Postat av: Claes

Blir inget i år lejon men kanske nästa år,

Svar: Ser fram emot nästa år.Ju mer vi är tillsammans...........
Tomas Leijon

2012-08-20 @ 23:02:50
Postat av: Storm

Kenneth Lilja !? Vet inte hur jag skall tolka detta men hoppas verkligen inte du tappat all självkänsla efter förra säsongen Tomas..... ;) Hae't Gött !

Svar: Nej Jörgen!Jag vet att jag kan men jag har väl gjort en Westerbergare som Bert Karlsson sa.
Jag har inte varit dum utan jag har bara haft otur när jag har tänkt!
Kommer att gå bättre nu i vinter men jag är en vinnare ändå.
Jag har varit ute och fått fiska vilket är det roligaste som finns ihop med att träffa alla trevliga kamrater.
Tomas Leijon

2012-08-23 @ 11:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0