Jag skäms!

Efter första dagen av mete-SM i Lidan får jag säga att jag skäms. Men bara lite grand.
Lidan var i stort sett helt stilla idag och det gynnar inte heller storfisket då det inte sprider mäskat lika bra.
Lottade mig själv på peg nummer 11. I stort sett i mitten med övervikt uppströms. Inte optimal placering men det skall gå att hävda sig ändå tyckte jag. Gjorde iordning platsen och blandade ut mitt utvalda mäsk med hälften av det leamat för att dunka i en ordentlig grund som skulle räcka länge. Mäsksignal ljöd och mäsket lades i på utvalda ställen. Testade direkt på mäskplatsen med 2 små dragningar i betet som följd. Sedan tomt.
Testade med 4-metaren intill vassbältet och nöp direkt 2 mörtar i storlek löja fast mindre!
Tommy på min högra sida däremot fick 2 björknor på 2 utlägg och sedan tomt!
Jag gick ut på 9-metaren utan någon respons. Övergick raskt till 7:an igen då Daiwa-swinget endast är för saftigt fiske. Fick i andra driften ett mycket långsamt napp ungefär som ett bottendrag fast flötet gick lite längre ned. Lyfte upp och det tog stopp efter en meter. Sedan kom en ganska kul rusning med mindre kul slut då jag fick knyta på en ny tasf- kroken borta!
Fick gå över att fiska (Gud förbarme mig) löja men fick inte någon vidare snurr på dem då de ville stå lite längre ut i "strömmen" än vad mina löjspön mäktade med. Efter 3,5 timmar hade jag nog bara 1-1,5 Kg. Detta efter att sett de på vänsterflanken såväl som högerflanken bryta brax så insåg jag att jag låg bland de sista på sektionen.
Ändrade då lite på strategin och fick direkt en liten braxen. Fick raskt en till och spurten hade inletts. Braxarna bröts upp, fick en liten flygtur och bröstades ned i keepnetet. Vägde ändå in 4660g Såg att jag hade slagit grannarna Håkan Wallin och Tommy så man får vara lite nöjd ändå. Jag blev 12:a på sektionen och det var bättre än jag trodde innan invägningen så det fanns lite positivism kvar. Snackade med Blom och han hade tagit en betryggande seger med 40 gram. Rosenkvist blev 3:a på sin och Challe 7:a Totalt 23 poäng och en 4:e plats sammanlagt vilket nog är Lidköpings hittils högsta placering. Leder gör BSMK på 11poäng 2:a SPLASH på 16 poäng och 3:a FK Balans på 20 poäng Men det är ju en dag i morgon också. Men för att jag ska få användning av Italienskakursen jag gick -87 så krävs det ju en hel del. Men i morgon skall det bli braxenrace!
Fishing is Rock and Roll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0