Rotsén vann på Baggtjärn

Ränderna går aldrig ur som abborren sa!
Anders Rotsén från Tärnan Tidaholm fick dagens högsta vikt på Baggtjärn i Storfors.
En snöig dag (strålande solsken enligt YR) där det snöade under hela tävlingen med tröga abborrar som följd.
Gick till mossen och startade tävlingen. Där brukar det kunna nappa på lite bättre. Valde tyvärr fel sida om mossen för på andra sidan satt chefen och visade vem som bestämde. Även Peter Pistol startade vid mossen men mycket närmare den än mig . Testade mellan 3-krok och tafs men märkte ingen större skillnad på fiskesätten förutom att man kunde få fler på tafsen medans det nappade snabbare och hårdare på 3-kroken. Missade en luns på tafs men det hade säkerligen inte räckt med att få upp denna. Jag skrapade bara ihop 525 gram medans Rotsén fick 1,7 Kg
Bra jobbat Anders!
Challe blev värst i bilen med 1,3 Kg och Börjesson 1,1 Kg. Brallen fick se sig slagen av mig men han var ju lite överladdad innan starten och inte hade han ätit ägg heller!
För Knallens del på Grytteredsjön var det aningen bättre som beräknat.
Dan Johansson vann på 10 Kg före Tettinen och Andersén.
I morgon kör Nora en kula på Norasjön och på onsdag blir det mer att välja på:
Nora har tävling på Norrsjön Och Värmlänningarna har en tävling jag missade namnet på.(Hagforstrakten)
Kommer nog att bli att åka till Kåsjön mellan Partille och Landvetter för egen del.
Vet ej om jag varit på denna sjö tidigare men enligt rykten skall det inte vara värstingfiske.

Kommentarer
Postat av: Lennart Larsson

Kåsjön brukar vara svårfiskad dock finns det några riktiga bamsar i sjön om man har tur att komma på rätt ställe.För egen del har det mest blivit 15-20 grammare.
GOD JUL hälsar Lennart Partille Sportfiskeklubb

2012-12-23 @ 19:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0