Tolken i Söndags

Internet dog i Lördags men är reparerat nu. Därav inga rapporter.
På Tolken samlades vi ett 50-tal fiskare som var ordentligt sugna på att veva med armarna.
Själv valde jag att gå lite längre än jag brukar och gå förbi de ställen som jag fiskat på tidigare.
Minndes när Åstrand vann på 18 Kg med en Kinnepirk 55 och ville ta mig till detta området. Såg att jag skulle bli ganska ensam då det endast var fotsteg från en person åt detta hållet. Bra eller dåligt?
Där jag trodde att han suttit var exakt utgångstiden för mig då jag i vanlig ordning kommit iväg sent.
Dimman låg tät så man såg endast konturerna av land. Hörde dock den andre borra så då kunde han ju inte vara alltför långt bort. Fisket var alldeles lysande- fisken lös med sin frånvaro vilket inte egentligen finns på Tolken. Testade djup mellan 0,5 till 18 meter utan ett enda pet på grejerna. Gick in i sundet till vänster dit de andra spåren ledde och testade intill nedfallna träd och över grundåsar-ingenting. Såg då flera skuggor längre bort och sökte mig däråt. Passade på att höra hur det gick för barna. Matilda hade samm resultat medan Albin satt i en klunga och hade bra fiske med 50 gram och större att fiska på. Sa till honom att jag ändå inte kommer då jag säkert har 40 minuter till honom. Vid klungan där alla fick fisk såg jag att fisken var mindre än Albins men ändå det var ju fisk. Att gå långt över en timme utan napp på Tolken finns inte på någon karta jag har sett. Fick ett par fiskar i klungan men fortsatte då jag bestämt mig för att prova av sjön denna dagen. Dimman lättade och jag såg till min förvåning att det inte var en vik utan en ö som jag gått runt och var halv-vägs tillbaks mot Albins klunga. Lyfte upp grejerna och gick dit. Fisk direkt och i varenda hål var ju en stor skillnad och jag avslutade fisket här. Det bästa fisket hade ju varit första timmen så det var ju redan kört. Fiskade upp mig så att jag vägde in 4,2 Kg ändå. Albin hade fått ihop över 7Kg Matilda hade en intern kamt mot Maria Ahlgren. De var ju de enda Damerna i tävlingen.
Matilda segrade denna kampen.
Dagens segrare var en Göteborgare med 13,9 Kg i konten. Mest fina abborrar för flera fiskare.
Kvällsmat med nystekt abborre är ju inte fel.
Nu på Lördag är det Baggtjärn i Storfors som hägrar och där blir det ju inte samma vikter men mitt mål är att komma över 2 Kg. Gäller mest att komma rätt från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0