Alsen på Lördag

Hur skall det bli på Alsen på Lördag?
YR lovar 6 minusgrader på morgonen och 3 minus fram på dagen med 4 sekundmeter från sydväst.
Hur kommer då fisket att bli?
Ja det går det inte att säga om men man får väl gå på magkänsla och välja fel som vanligt när det blir tävling.
Antingen stannar man i starten eller går upp i den Norra tarmen och fiskar efter de mindre fiskarna. Annars så går man väl till vass-sundet och jagar de större Norsabborrarna.
Kanske får man hålla koll på Nora-fiskarna. De har en sällsynt förmåga att välja rätt.
För övrigt så är de ju väldigt duktiga vinterfiskare så man måste hitta ett ställe som är bättre än där de sitter.
Eller skall man sätta sig mitt i mellan dem? Nä det stämmer inte in på mig då jag hellre går iväg och fiskar i skymundan. Kanske det blir skamvrån igen?
Troligtvis går jag iväg med Vänerpirken och söker ett tag efter matisar för att fastna nån stans där det endast nappar sporadiskt.
Tror ändå att segervikten kommer att hamna på 10-15 Kg då väderförhållandena är som de är och då räcker det inte att plocka 15 grammare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0