Ärtingen/Fävren

Helgens drabbningar blev återigen ett mästarprov på att gå åt fel håll.
Som sagt tidigare ser ni mig på isen, spring raskt därifrån!
På Ärtingen valde jag att gå så långt bort som möjligt där jag fiskade förra gången. Var endast en till i detta hörnet. 4 bomhål för att senare hitta på lite fisk och trodde som vanligt att nu har vi hittat linjen som det står fisk på. Fick lite fisk på ett litet område men sedan var det stopp. Provade runt på flera ställen i denna delen av sjön men utan resultat. Gick sedan tillbaks till startdelen där i stort sett alla plockade fisk mer eller mindre frekvent. Fick då höra att Mats Pettersson dragit 4 Kg första timmen och då var det ridå ner. Gick omvägar runt de andra då det redan var kört för min del. Fick lite fisk i de sista hålen och dubblade min vikt på endast några minuter. Mats segrade på lite över 6 Kg Grattis!
På Fävren var det en ny utgångsplats i södra ändan. Fick reda på var ungeför tidigare segrare suttit. Thommy Lång och Jimmi Westman har vunnit tävlingen där tidigare på 6-7 Kg. Vi var ett fåtal som gick in i "dödens vik" som Inge Vidare kallar den och den gjorde verkligen skäl för namnet. Hittade en liten fläck utanför ett nedfallet träd som raskt gav ett 20-tal abborrar. Denna fläcken gjorde att jag gick ännu längre in i viken i hopp om att hitta dem ändå grundare. 30 hål senare hade jag samma resultat- ett 20-tal abborrar. Inte mer utan exakt samma. d.v.s inte ett enda napp. Självförtroendet sjönk igen och jag gick över till grundet och fick se samma syn där som dagen innan. Där satt flera och petade upp abborre efter abborre och det var så gott om fisk att även jag fick fisk. Missade dock allt för myctet så jag satte på tafs. Första hålet fick jag 7 st i och sedan fick jag nån fisk här och var. I sista hålet satt jag en bra stund och plockade småpinnar så att jag dubblade min vikt och kom upp i nästan 1,4 Kg och precis utanför prisplats.
Jag får ta med mig avslutningarna från bägge tävlingarna och glömma resten.
Dagens Högsta vikt togs av Emil Löfgren på 4926 och bevisade att han inte bara är en duktig trad-metare utan även en skaplig pimplare.
Gå gärna in på Matildas blogg (länk till vänster) Så kan ni få se en film hon har satt ihop från NM i Pimpelfiske som gick i Lördags i Falun.
Vi fick i vart fall 3 st Nordiska mästare i Cecilia Alftin AFK Flugan, Lotta somintediskar Engwall samt en herrjunior jag ej har namnet på. Det kan vara mer men jag har inte resultatlistan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0