Söndagsfiske

Ja det är bara att gratulera Alexander som blev bäst i bilen och hade dagens 3:e högsta vikt.
Drygt 9 hekto med 2 "lunsar" i påsen. Själv fick jag endast 518 gram på 9 fiskar 10:e plats varav en halvluns jämfört med Alexanders bjässar. Micke agerade djurvän för dagen. (gäller inte larver)
I övrigt en dag med endast ett fåtal napp. Vädret var lite snålblåst med snö som övergick i sol. När solen kom fram slutade det nappa för mig.
Ser fram emot nästa helg då vi förhoppningsvis kan köra vårat första DM på Alvasjön Hökensås vilket även är en traditionsrik tävling som kallas "lilla SM".
Sjön har dock INGET att jämnföra sig med årets SM-vatten Revsundsjön av några slag. Kanske endast att abborrarna är randiga.

Kommentarer
Postat av: Alexander Borenfors

Ja det var en bra dag för mig, men du ska se att nästa helg är jag nog inte lika stöddig! Blev trots kylan och blåsten en lyckad premiär för mig!

Tack för det! :-)

2012-01-22 @ 21:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0