Vecka 2

Vi blir i vart fall 2 billaster som åker från distriktet till Sulviken på Lördag. Vi skall övernatta på Sörälgens camping i Hällefors och har sedan 20 minuter till Söndagens fiske på Norrsjön. Där sluter ett par bilar till upp och det kan komma ett gäng till från Tibro om de inte väljer Wasas GP-tävling i stället. Ser fram emot helgen då även Matilda skall beträda isen för första gången denna vinter på Lördag. Hon får med sig sin kille Rasmus som skall prova på denna ädla konst. Kanske han byter ut Crossen mot en ny kont. Håll utkik på blocket. Bytes: komplett crossutrustning mot en Benkaskrylla! Även Albin skall vara med på Söndag etersom arbetet får gå före under Lördagen. Han och Micke Hjelm skall trätas i bilen så det blir väl ett och annat munhugg dem emellan. Bara de kommer ihåg att det är abborren som skall hugga värst. Challe och Börjesson kommer även de under Söndagen.
Hoppas att YR.NO har rätt i prognosen för då kan vi nog köra på hemmaplan nästa helg.
Även boendet till SM är säkrat då det tydligen har varit lite o-motiverade ägare på Viking Camp i Gällö.
Inget engagemang över huvud taget från deras sida gjorde att jag bokade Albackens jakt och fiskecamp i stället.
Där övernattade vi första året när vi skulle fiska i Strömsund/Hammerdal Då jag pratat med Peo från Svenstavik och frågat honom om det tar en halvtimma till tävlingarna från campet. Jovisst svarade han. Men när jag kom fram stod han och flinade för jag hade stått på rätt så bra så det tog mig 2 timmar att köra denna sträcka. Hmm han har nog både en och annan räv bakom örat den gode Peo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0