Lidan Lördag 28 Juli

Min eget referat kan ni se nedan.
Var nere en sväng och kollade sektionerna med vem som fiskade var , på vilket sätt och resultatet.
På D-sektionen satt Andreas Sandberg och Mikael Tono och fiskade uppströms min plats från morgonen.
Båda hade liknande mäsk men Andreas fick nästan bara björkna medans Tono mest fick mört.
På C-sektionen satt Anssi ca 3 platser ned i gräset och hade mediokert fiske på T.A.P. Började dock nappa när jag kom ned och han fick napp direkt i varje utlägg. Han hade på ett par timmars fiske endast fått ca 4 Kg
På B-sektionen satt Phil Ackerly och Tim med ett halvdant fiske på T.A.P.
Lade märke till ett par saker till men de skall jag nog mörka fram till SM. Detta eftersom jag i min positiva enfald trodde att alla delade med sig för att utveckla sporten så att vi kan ha en chans att hävda oss internationellt. Men så var inte fallet.
Själv tar jag hellre stryk av någon som har förfinat "min" filosofi i fisket om det bjuds tillbaks att dela deras filosofi och kunskap.
Se Jörgen Storm som ett exempel.
Han delar med sig till och med före en tävling med tips för att lyckas även om man själv har peggen bredvid.
Att man sedan är så korkad så att man inte lyssnar är en helt annan sak. Jörgen vann SM och jag blev näst sist p.g.a min tjurskallighet att inte följa goda råd.
När vi var och hälsade på vid Gryveldammen pekade han ut flera hotspots som kunde vara vinnande men man är ju så himla duktig på att hitta egna ställen så man fiskar i blindo ändå. Allt för att inte bli en knähund på isen.
Den tävlingen vann Thomas "rosa mössan" Larsson på ett av ställena Jörgen tipsat om.
Fredrik Samuelsson från Sundsvall är ett annat lysande exempel. Vid en tävling i Jämtland står han kvar och väntar på mig för att visa en hotspot som kan generera större fisk. Vi hinner precis i tid till startskottet och han har helt rätt. Första abborren går inte upp genom hålet!
Dessa perssoner har naturligtvis fler äss i rockärmen eller stövelskaftet än så men är hedersvärda att utveckla fisket i en god kamratanda.
Detta gäller fler fiskebröder och systrar så ta inte illa upp om Ni inte blivit omnämnda.
Tack för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0