Helgens fiske

Ja helgens fiske på Runn och Ö-sjön var ju fiskrik som väntat.
Startade själv med ett bomhål för att fortsätta 5 meter ifrån med 121 st. Nästa hål tomt och 4:e 46 st. Ja det är roliga sjöar när man borrar på dem men för lite fisk där jag var. Fick ändå nästan 5 Kg medans vinnaren hade över 11.
Ösjön på söndagen chansade jag på att stanna i startviken då de flesta både gick och sprang för att komma så långt bort som möjligt. Gick intill land där en liten bäck kom ut men det fanns ingen fisk där. Efter 20 hål började det nappa men det var allt för lite fisk så jag knaprade bara ihop 1,3 Kg och segraren 12. Jaja det är ju nya insatser till helgen på Revsundssjön där jag bara skall fiska laget på Söndagen. Fick prata med de nya medlemmarna i 30-klubben. De hade på Lördagens fiske varit 8-10 man över 30 kilosstrecket och segrarvikten var på 38.
Helt otroligt fiske men det går ju lite över gränsen. Man får ju ha pulka för att få iland fisken.
Kommer nog att bli lite mer lagom på SM.
Kul att se att Charles Fasth gick och vann veteranklassen på Ö-sjön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0