Patrik gånger 2 på Vristulven

Idag körde vi en kula vilket med största sannolikhet är säsongens sista i Skaraborg.
25 glada fiskare samlades vid Böjabadet vid sjön Vristulven.
Full av förhoppning om ett ordentligt vårfiske gick jag sakta ut på isen för att låta andra löpa iväg. Följde med Laila ut på vänsterflanken bara för att se om det smält mycket mellan stenarna som sticker upp. Det hade gått en råk rakt över badviken med öppet vatten så jag anade att det skulle vara öppet mellan stenarna men så var inte fallet. Gick över i högerviken där jag fick sällskap av Bo Khilestad och vi började runt den lilla ön längst in. Inte ett pet i första hålet men jag var på grundet för det kändes att det var stenar på botten. Fortsatte mot sommarstugorna och i 3:e hålet fick jag en 70-grammare följt av 2 loppor. Kände lite fisk mer men de var riktigt kinkiga. Efter en stund lämnade Bo viken utan ett enda napp. Jag fortsatte att leta runt och efter en timme hade jag 15 loppor. Fick höra av Ahlgren att det var trögt för honom med för han hade endast 6 fiskar. Tänkte då att det var lika trögt överallt och fortsatte runt i viken. Testade efter ett tag Bo:s gamla hål och där nappade det nu. Fortfarande små men det var kul att se att det fanns fisk och de ställde sig runt pirken för att ibland göra ett tafatt anfall mot kroken. Fortsatte vidare mellan stenarna vid sommarstugorna och fick återigen en 70-grammare direkt vid lodning och hoppet tändes på nytt men nej, de ville inte riktigt ta. Tillbaks igen i gammelhål där det återigen var lite fisk i varannat hål. De nöp direkt utan att följas upp av några fler. Gick då över till stenskravlet på vänstersidan av badet för där går det ju ibland lite bättre fisk men jag fick inte ett enda napp där. Gick utanför råken vid badet för att få 13 stycken i andra hålet. Nästa hål var det grundare och inte ett napp. Nästa djupade det ner igen och jag hann få ett par stycken innan tävlingen var slut. Fick ihop 1,8 Kilo med småfisk som inte räckte någonstans för de flesta hade haft lite bättre fiske på lite större fisk.
Isen var inte någon höjdare och jag ger mig inte ut på den i morgon. När vi började fiska var det 20-25 varv med borren för att i slutet vara 14. Råken som var förhållandevis smal på morgonen var på eftermiddagen 10 meter.
Så om ni skall ge er ut ta det mycket varligt då alla isar har tagit ordentligt med stryk nu det sista.
Lidan har i stort sett öppet vatten med endast is i kanterna. I morse var det mer is än öppet men så är det inte längre.
Uppe i Flian är det nu bra fiske efter Id och Färna med feeder så nästa gång blir det väl sådant fiske i stället.
Tråkigt att behöva ge med sig och erkänna. Vintern är slut i Skaraborg!

Patrik Ceder segrade idag före Patrik E Olsson.
Pelle hagman tog största abborren.
I morgon blir det Fiskemässan i Jönköping för att se om det kommit ut något nytt och kanske man får stressa Möller lite med.