Sm i Söderhamn

Efter en god natt i stort sett utan sömn på logementet var det dags att börja tävla.
Lottningen förflöt och vi gick ett par kilometer för att få börja fiska.
Sträckan såg bra ut och det var fin fisk uppe och visade sig.
Starten gick och jag började med 7-metaren.
Många fick fisk ganska omgående och även jag fick fisk. Abborre och braxen var det vanligaste med inslag av mört.
Efter 2 abborrar och 2 mörtar fick jag på en större fisk som sprängde tafsen för mig. Sedan gick fisket i stå. Massvis med napp men ingen krokad fisk under en hel timme. Fick sedan en abborre på 9-metaren.
Under regnperioden kom det upp en hel del braxen på sträckan så jag fick knyta ett nytt. Hade ju både match-metat och bottenmetat med släp utan framgång. Såg att de andra fick på pater-nostertackel så jag band ett jag med. Kastade ut och fick en abborre direkt och sa att var det inte svårare? Sedan förflöt de sista 45 minuterna helt med avsaknad av napp.
Gick till im väg ingen med mina knappa 9 hekto fisk.
Klarade med en hårs-mån att klå Albin med 90 gram. Puh!
Ahlstrand vägde in 1,8 kilo och blev bästa Skaraborgare i Seniorklassen.
Fick även se mig slagen av mannen med Världens längsta spö.
Mycket bra jobbat PEO. Du är en fruktansvärt bra fiskare. Troligtvis bäst i alla kategorier. Helt suverän!
Segraren i seniorklassen petade ihop 4,4 kilo så man var inte i närheten.
Mycket knepigt med detta SM.
Urinvånarna var förvånade över att det nappade så pass bra som det gjorde. Jag är förvånad över att det inte nappade bättre eftersom alla förutsättningarna var rätt.
Lagom med vattenflödet och varierande väder. Alla tyckte olika om när det nappade bäst men för min del var det bäst när det gassade på medans några hade bäst fiske i regnet.
Knepigt att brax-fisket skulle kollapsa totalt för mig idag då jag känner mig ganska säker på våra slemmiga vänner. Men inte ett enda brax-napp för mig under hela tävlingen ger mig grovt underkänt.
Det är bara att bryta ihop och komma igen för nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0