Fiske i helgen.

Ja då är det dags för fiskehelg igen.
Tyvärr så fick vi reda på tävlingen lite sent så vi hann inte boka boende för första natten då vi borde åkt långt innan tävlingen utlystes. Fördelen är dock att Challe hinner åka med oss. Planerad färdstart 03:00 från Challe mansion.
Förbi Falun och bort mot Bollnäs in i urskogen finns en liten sjö som heter Ormsjön om jag inte minns fel. Hur fisket är där vet jag nada om. Sedan över till Orsa camping då jag ej fann något boende mellan sjöarna så vi får ta omvägen via Orsa. Fast å andra sidan har vi det bra där och har även blivet lite rotade i stugorna där.
På Söndagen blir det att fara förbi Los in till Mansjön där det blir ännu ett möte med en för oss ny sjö.
Underbart med nya sjöar så att man får se om man kan göra något som infödingarna inte gör.
Ormsjön är ryktesvis 200 * 600 meter så man springer sig nog inte trött på den men man får nog ett pass i klungfiske. Mansjön är inte heller jätte-stor men skall nog räcka till för att sprida på deltagarna.
Skönt i varje fall att man får pimpla lite innan året tar slut.

Kommentarer
Postat av: Robban Frid

Hur ska du klara dig på ormsjön? Du vill ju gå själv precis som jag! Men det går nog bra! Hoppas träffa dig på nån tävling innan sm! Så du blir av med några pilkar billigt. he he

2013-12-28 @ 02:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0