Roy Svenson vann på Åsunden

Dagens fiske på Åsunden i Ulricehamn blev en tillställning i lätt snö och sydliga lätta vindar.
Var lite i valet och kvalet om man skulle åka till Åsunden eller Stora Delsjön i Göteborg. Valet föll på Åsunden då det är en säkrare sjö att leverera. Gick tillsammans med Henrik över till motsatt sida av starten. Har ju varit med om riktigt bra plockefiske där med mindre fiskar så det skall ju vara säkrare än säkrast. Trodde inte på att di grove var i stöten denna dagen. Precis där jag tänkt drilla mitt första hål var ju redan Laila Vuotilainen. Kan garantera att jag inte hade satt borret mer än 2 meter ifrån där hon startade. Talade om för henne min tänkta start med lite tips om detta hörnet och gick längre in längs med vassbältet. Starten gick och alla tre fick fisk i första hålet. Endast Laila lyckades att få mer än 1. Fiskade mig in mot vassen och testade in i en vasskanal mot en brygga för att få några stycken i mynningen till rännan. Fiskade mig utåt med endast ett par lite större fördelat på många hål. Knalle-fiskarna till vänster om oss gick vidare och hade endast var sin fisk fick jag senare reda på. Jompe kom förbi en sväng men utan att lyckas. Gick sedan in i vassen för att testa om de stod inne i vassen eller i den inre rännan som går 15 meter in. Inte ett napp. Gick då ut i mynningen igen och fick ett 10-tal fiskar men det blev mycket pet på grejerna efter en stund. Bytte då pirk och krok till lite mindre och fick de genast att nappa bättre. Fisket dog ut och jag fiskade mig bortåt där Knalle-fiskarna suttit men gick närmare vassen. Fick där helt plötsligt en 50-grammare som bet i följt av en mört. Gick vidare in i nästa kanal som var större än den förra och halv-vägs in nöp det en 150-grammare följt av 5 mindre i en rask takt. Fortsatte resten av tävlingen i denna kanalen och fick som mest 17 abborrar i samma hål. Vägde in 3,7 Kilo vilket normalt skall ge en sistaplats på sjön men det hade varit trögt på många ställen idag. Segrade gjorde Roy Svenson som visade att han var någe vidare. Bra jobbat Roy.
Roy fick ihop 7,4 Kilo idag tätt följd av Andreas Möller och Thomas Askolin (Mäster) på samma vikt 7242 om jag inte minns fel.
Juniorerna Samuel och Edvin var lika bedrövliga som vanligt så jag får väl betala dem bra så att jag kan slå dem någon gång på Åsunden. Betalda läggmatcher är ju så populärt nu för tiden.
10-2 är ställningen i Evert-kampen så jag får väl känna mig lika stark som Villa BK just nu som spöade Västeråsgurkorna idag. Heja Villa! Eller hur Mats?
Gav mig till och med på Farbror Groda idag. Igen! Deffar du inför påskfisket?
Förresten så blir det en till som skall åka med till paradispimpeln i Jämtland under påsken. Peter Tettinen idag med 6,6 Kg skall åka med och kanske till och med fiska veckan före med. Sicken gottegris!
På Delsjö-pimpeln var det också trögt denna dagen men gårdagens segrare Jari Strandén höll formen uppe och gick segrande därifrån med över 4 Kg. Branell Senior vill visa att gammal är äldst och tog över Storfiske-rollen från Junior och tog dagens största fisk med en abborre på 1,1 Kg.
Nu är det bara att ladda igen för på Lördag är det Pimpel-SM på Grumsfjorden som gäller följt av våran storfiske-raid norrut. Hoppas bara det inte är för mycket snö däruppe. Ronja har ju korta ben.

Kommentarer
Postat av: Andreas N. Möller

Du måste ha alldeles för nära hem... snabbt jobbat och alltid lika kul att få ta del av tävlingen från en annans perspektiv. Vi syns på lördag!

Svar: Så nära har jag inte men en j...igt snabb VOLVO
Tomas Leijon

2013-02-17 @ 19:14:58
URL: http://knallens.wordpress.com
Postat av: Anonym

Bra kämpat i vassen leijon och Gôtt jobbat av mästarn att vässa formen med en toppplacering inför lag-sm nästa söndag.

Svar: Tack för det!Saknade dig lite grann på isen idag.
Ladda ordentligt i veckan nu så att du orkar bära konten hem också.
Tomas Leijon

2013-02-17 @ 19:57:07
Postat av: Ahlgren

och det var inte anonym utan jag som skrev ovanstående..

2013-02-17 @ 19:58:04
Postat av: Patrick E.Olsson

Ännu en dag där allt var fel. Jävligast av allt var att jag hade fiskat över ett område utan ett pill, några timmar senare går Inge och Roy dit och har röjfiske deluxe sista timmen. Formen har ju verkligen gått pt fel håll, men nu kan det bara gå bättre iaf!

Svar: Jag vet hur det känns.Kommer ihåg min förra säsong.
Bara att bita ihop och komma igen.
Mycket stöp och snö i Jämtland nu.
Tomas Leijon

2013-02-17 @ 20:15:39
Postat av: Askolin

Ahhh, såg nu att det fanns kommentarer under dina bloggmästerstycken :) Kul tävling men väldigt försiktiga napp, rev en hel del och många klev av i hålet. Kul att du kämpar på och håller liv i bloggen Leijon. Vi ses nästa helg Daniel, Patrik.

Svar: Välkommen in i min bloggosfär.Bra jobbat Thomas
Tomas Leijon

2013-02-17 @ 20:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0