Daniel Blom Distriktsmästare.

Det räckte med 2 deltävlingar för att Daniel Blom skulle bli Distriktsmästare i Skaraborg.
Segervikten idag var en tiondel av Thomas "Rosa mössan" Larssons nysatta svenska rekord på 45183 gram
Grattis Thomas.
Daniel petade ihop 4,6 kilo på sjön Viken efter ett trögt fiske där de var svårtrugade för dagen.
Själv slog jag följe med just Daniel för att få en liten kurs i hur man skall pimpla. Man blir aldrig för gammal för att lära sig och tur är väl det.
Daniel väntade medans jag plockade ihop mina grejer och sedan bar det iväg bort mot sommarstugeviken.
Såg hela följet som var 10 minuter före oss som gick förbi den utvalda slaktplatsen för dagen. Puh, jag och Daniel blev själva. Daniel förklarade bottenstrukturen för mig och sin plan så jag satte av mer imot land för att prova en annan hotspot. Startsignalen hade redan gått då vi kom fram men jag skulle byta från tafs till 3-krok innan start så det fick ta den tid det tog. Väl färdig så borrade jag ett hål och släppte ned. Fisk direkt. Den var ensam men då vet man ju varje fall att det finns fisk i området. Slog ett nytt hål och en ny fisk fick syna insidan av skryllan. Fortsatte med 2 bomhål för att sedan få 4 i samma. Trodde då att jag var på rätt väg men oj vad jag bedrog mig. 7 bomhål senare fiskade jag mig utåt Daniel som äntligen började få fisk. Fortsatte bortåt ihop med Daniel men fick inte någon struktur på vart fisken stod. Helt plötsligt nappade det. Försiktiga napp där fisken ändå hade svalt kroken. Knepigt!
Såg att Bosse Khilestad satt längre bort och fick lite fisk men inga sådana mängder som man är van att se honom dra. När vi nått till vassön såg vi fler och fler som lämnade sommarstugeviken. Alltså var det lika trögt där. Fortsatte harva vi insidan av vassön. Men inte förrän Benny dök upp och började fiska utanför vassön började det nappa. Tänkte att jag skulle hålla koll på honom då han är sjön Viken personifierad. Var gång jag kikade på Benny så nappade det för mig. Fick bättre och bättre i hålen. (som max 24 st) Sedan gick Benny för långt ut så att han var svår att hålla koll på och då avtog fisket. Gick sedan tillbaks dit där Daniel hade börjat. Fick fisk i vartenda hål!
Detta hände även på vägen från grundet att vi fiskat av området utan ett enda pill för att sedan slå ett hål mittemellan de gamla och få skapligt (för dagen). Undras vad det är som spelar roll vid dessa tillfällen?
Petade själv ihop 2,5 Kilo som räckte till en 7-8 plats. 2,5 Kilo skall inte räcka någonstans på sjön men med dagens tröga fiske så räckte det halv-bra. Nästa DM på Jogen är det väl bara seger som gäller för att gå vidare till SM om nu chansen finns kvar.
Kul att Lagtävlingen i seniorklassen fortfarande är helt öppen. Den som segrar på Jogen går med största sannolikhet till SM Tärnan och Tibro har var sin delseger medans Lidköping har 2 andraplatser.
Kvitterade i Matchen mot Evert idag så nu står det 2-2
Får se när han vågar ställa upp igen.
Fast man får säga att han gjorde ett gott jobb igår när han hejade fram Villa till seger mot Västerås-gurkorna.

Kommentarer
Postat av: Ahlgren

Grattis Blom du är överlägset bäst i Skaraborg för tillfället.

2013-01-13 @ 18:46:03
Postat av: D.Blom

Tackar jag har lite flyt just nu och tur är väll det då jag inte kan fiska så mycket. Ses på söndag allihopa.

2013-01-13 @ 19:20:49
Postat av: Ahlgren

resultaten finns på distriktets blogg nu

2013-01-13 @ 20:39:18
Postat av: Matilda

Nu händer det grejer på min blogg. Bara väntar tills jag blir lika duktig som du är pappa.
Puss älskar dig!

2013-01-16 @ 10:06:17
URL: http://matildaleijons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0