Mikael Andersén vann på Strängsered

Dagens fiske på Strängseredssjön blev en medioker tillställning.
Hade lite uppskruvade förväntningar om att fisket skulle vara mycket bättre än senast.
Gick till det område jag fiskade på senast. Blev inte ensam här utan vi var 18 st i området. Inte så konstigt då de 4 främsta förra gången vi var här satt i detta område.
Startade lite lugnt för att iakta personerna i omgivningen om fisken flyttat på sig grundare eller djupare än senast.
Till min förvåning satt alla och stirrade som fån i sina hål utan ett enda vevande med armarna eller juckande med varpspöna. Ingen fick fisk! Satt kvar lite längre i hålet och kände en stöt. Sedan inget mer. Borrade runt utan framgång med flera bomhål som resultat. Efter en stund kom Peter Lind förbi och hade endast fått 4 fiskar. Och om inte han får mer, hur sjutton skall då jag kunna få nåt? Tog spöt och gick tillbaks till förstahålet och hoppsan! 2 små pinnar låg på isen. Ja då finns de ju här. Fortsatte en stund med 3-kroken. Men efter flera missade "pet" så gick jag över till tafs med blodis på. Då började det nappa lite varstans. Såg mig omkring och de flesta hade lämnat området. Såg att Ahlgren och Patrik smög längs vassen. Såg Patrik varpa upp småborrar emellanåt. Fick några hål med lite fler fisk i och förhoppningarna steg. Tibros stoltheter vandrade ut till mig och Patrik gjorde mörtdansen (eller var det små grodorna?) så att de skrämde bort varenda abborre som i sin tur spred ett illasinnat rykte till alla andra fiskar i sjön att de inte skulle nappa mer för mig. Han fick ju som han ville och bara de dövstumma fiskarna fortsatte att nappa. Det han inte räknade med var att fisken inte kunde se skillnad på mina eller någon annans utrustning så blev ju resultatet skralt. Flyttade mig tillbaks till vägbanken ganska raskt och hann få 3 raska innan ryktet hann ikapp mig. Patrik själv sprang som en gasell runt nästa udde för att frångå ryktet och spurta ifrån.
Jag fick 56 abborrar men vägde bara in 55 då den ena gömde sig i skryllan. Dessa vägde 1008 gram och räckte till en 6:e plats
Mikael Andersén vann A-klassen på 2,3 Kg med Charles Fasth på andra med 1,7 Kg
Var ju ändå inte så långt efter men nästa gång så får jag väl hålla mig undan från Patrik så han inte skrämmer ihjäl fisket igen!
Hoppas att det inte blir lika segt på Viken i morgon. För då!!!!

Kommentarer
Postat av: Patric

Den abborren glömmer jag aldrig =)
Men jag blir inte sur om någon lyckas lura en större, för rekord är ju till för att slås.
Skitfiske på dig imorgon söndag.....

2013-01-12 @ 20:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0