2 dagar vid karpsjön

Har varit och provfiskat i 2 dagar där vi satte ut karp i fjol.
Satte mig i den grunda delen med match och feederspö.
Mäskade upp en plats ca 20 meter ut och började fiska.
Fick fisk omedelbart men det var mört. Mört i massor så man kunde tro att man åkt fel och kommit till Järvträsk.
Flöttet hann knappt landa innan nästa mört nöp maggotkroken.
På feedern agnade jag med mask och majs och direkt det kom i så vibrerade spötoppen som om den gick igenom ett stim med löja. Lät man det vara en stund så avtog nappen och man befarade att agnet var slut men oftast var det inte det så jag testade att låta det ligga. Hade ett par napp som bara smällde till i spöt. Men mest abborre som kom upp.
Samma visa idag men utan abborrar. Inte en enda karp i någon av sjöarna var ju inte vad jag räknat med men kanske det kan bli någon tur senare i sommar för att kolla av läget.
 
Matildas fisk är nu officiel och en film från fighten går att ses på Youtube.
http://youtu.be/QWP_XZSyEao
En mycket fin siamesisk karp på 103 lbs blev resultatet.
Fasligt nära störst då Världsrekordet ligger på 53 Kg
Grattis gumman.
När nästa fisk som redan är fångad blir officiell vet jag inte men håll koll på Matildas blogg så kommer nog även den snart.
 
På Söndag är det DM igen i int-mete i Töreboda. Har inga högt ställda förväntningar då det är en "sursträcka".
Kan ju dock ge en och annan fin braxen eller gös och då mångdubblas vikten på nätet.

Kommentarer
Postat av: matilda

Denna fisk kommer ej komma ut på bloggen på ett bra tag. Ska fixa med lite hemligheter innan dess

Svar: Jag har mina aningar om att du inte talat om allt för pappsen.Vi får se om jag har rätt på måndag.
Tomas Leijon

2013-06-13 @ 15:35:36
URL: http://matildaleijons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0