Långfredagspimpel i Jämtland

Dagens tävlingar gick i solens tecken.
Morgon tävlingen på Viksfjärden så gick jag, Matilda och Tettinen till samma startplats.
Hade fått ett tips om ett område som kunde innehålla lundar. Starten gick med flera bom hål. Flyttade mig in mot vassen och började få lite fisk. Var dock sporadiskt med fisk. Testade efter en stund med en mindre pirk. En Heden skog 25:a i hel silver meden ownerkrok #18 Fick direkt mer fisk med denna. Fick lite blandade storlekar med övervägande abborre. Sista hålet blev det bästa med 16 borrar innan slut skottet gick.
Fick ihop 4,7 som räckte till en sjätte plats strax efter Sonny. Ankar berg segrade drabbningen med 7,5 kilo.
Maria Ahlgren som gjorde sitt första påsk pass fiskade också bra och blev 3:a.
Eftermiddagen blev för mig en bister tävling då jag gick åt helt fel håll och inte hittade på någon fisk förrän sista halvtimmen men fick ändå ihop 1,9 kilo. Knoppen hade här den tyngsta påsen med över 9 kilo mestadels mört.
Glädjande så har nu Patrik E Olsson hittat en gryende form kurva och knep en 7: e plats på Hammerdalssjön.
I morgon väntar Gåxsjön Kakuåsen som det förra året vanns på 36 kilo på en 5=timmars tävling.
Hoppas bara man hittar på fisken så att man kan ha ett roligt fiske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0