Seger idag på Gåxsjön

Återigen en solig dag i Jämtland.
Gick ut tillsammans med Rasmus. Matilda, Evert och Thomas.
De andra började vid en vik som såg giftig ut medans jag själv valde bortre kanten för att vara själv. Såg lovande ut med lite vass invid land. 20 meter ut började jag fisket på 1,5 meters djup. Hade inte ett napp så jag beslutade mig att mata på utåt. I andra änden av viken tog de andra samma beslut och Thomas var den raskaste av dem. Vid höll jämna steg utåt och Thomas signalerade att han fått en 4.hetos. Tog en sväng bort från honom så att jag inte skulle förstöra fisket för honom men det var bara en i det hålet. Vi korsade våra linjer och jag fick också en fisk. Nästa hål och det rasslade när linan sträckte upp och jag fick närmare 20 innan jag lodat djupet. Såg att Rasmus och Thomas också fick fisk hundra meter bort så jag slog ett nytt hål. Började fyra meter under iskanten.och fiskade mig nedåt med Kinne 55:an och det tog en stund innan jag kom till botten. Fick fisk på alla djup då det var 10 meter djupt. Fick en ny påse isatt i skryllan då första påsen var full. Klockan var då bara halv tolv så man undrade hur mycket det skulle bli. Tittade upp och såg att vid inte längre var ensamma därute utan nu var vi 50 man i klungan. Ankar berg kom och slog ett dröm hål mitt i klungan och plockade 7,5 kilo i ett hål men sedan var det sporadiskt fiske. Gick till in vägning en med 13222 gram som räckte till seger idag. 10,2 kilo i den första påsen som var upp-plockad på mindre än en timme taget i två hål. Nytt PB och äntligen har jag slätt Albin.
Matilda slog även hon PB med 5,2 kilo. Vackert Tilda.
Thomas fick ihop 12 kilo och blev snuvad på andraplatsen med 12 gram
Mycket skönt att se att man kan vinna även om inte sjön heter Viken.
I morgon blir det Vikinganappet i Gällö med tillhörande kvälls tävling innan vid far mot måndagens tävling på Stor hamra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

LEIJONKUNGEN!

SupergrattisTomas. Se nu till och ta hem Vikinganappet av bara farten.

Grattis Matilda till nya perset.

2013-03-30 @ 21:12:13
Postat av: Niklas Strengelsrud

Grattis Tomas. Snygt fiskat. Grattis også til din datter. :)

Svar: Tack Niklas!Saknade dig på Storhamra igår.
Tomas Leijon

2013-03-31 @ 09:00:13
Postat av: Ahlgren

Anonym var jag..

2013-03-31 @ 09:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0