Ett pass i Lidan

Tog dagen till ära att åka ned till Lidan för att se hur det skulle gått om man fiskat löja på DM:et.
Tog endast löjspön och mäsk med mig ner ihop med ett par burkar maggot.
Började utan att mäska då Conny och Kerstin redan stod och plockade löjor för glatta livet.
Fick löja direkt och drog ett par stycken innan jag började mäska. Allteftersom jag mäskade blev de fler, större och galnare, Till slut var det äckligt att se ned i vattnet för slängde man i en nypa mäsk så tog det ca 1,5 sekunder innan det var ett inferno av löjor. Satt och testade av lite teorier som grott om hur man skall mäska och hur krokningarna skulle sitta bäst. Efter ett tag satt det mesta klockrent så efter 5 timmars fiske la jag ned.
På denna tiden blev det 1260 löjor och jag är fortfarande övertygat om att man hade tagit hem segern i Söndags genom att fiska löja då storleken på löjorna hade en bra snittvikt.
Undras bara om detta skall hålla i sig över Sensas Open som går om 2 helger. Då kan det bli första gången det avgörs på löja. Utöver löjorna fick jag 3 mörtar och 1 Id. En ganska kul fight på löjspöt.
Vidare så hade även Aspen gjort sitt intåg i Lidan så det sprätte lite här och var.
Då kan inte Gösen vara långt efter. Får se om det går att jigga upp några denna sommaren om man nu har tid med detta. Åker nog en sväng till Orsa Camping under sommaren så man får se hur det ser ut där när inte vattnet är fruset (som det skall vara).
Nästa helg blir en vit helg då Lördagen går åt till Ronjas kalas och Söndagen går åt till att skjutsa Matilda till flyget till Krabi där hon skall prya i 4 veckor på Gilham Resort.
Surt att man inte får vara med som övervakare eller sherpa på resan. Kollade in stället på nätet och insåg att det var just dit som jag själv ville åka någon gång.
Men Matilda får väl sondera läget och komma med rekommendationer om när, var och hur vi skall åka dit.
Annars är det mesta spikat med SM resan i Juni då vi åker till Växjösjön/Trummen. Har dock inte fått in några tips ännu men jag får väl ringa och tjata på någon som kan det fisket.

Kommentarer
Postat av: Lennart Larsson

Imponerande löjfiske
Med vänlig hälsning Lennart L Partille Sportfiskeklubb

Svar: Ja det blev skaplig fart till slut när allt satt rätt.
Tomas Leijon

2013-05-13 @ 16:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0