Första pimpelpasset.

Hade finbesök i helgen.
Matilda, Rasmus och deras Sibirien Husky Bam var och hälsade på.
Lördagen blev det mest lugnt med ett 80-års kalas i Borås. Men på Söndagen blev fiskesuget för stort.
Jag, Albin och Rasmus tog med oss Bam ut till Ullersund för att se om det var någon fisk kvar där. Vi parkerade vid fiket och fiskade mot Kevelstocken då vi hade lä på den sidan. Samma taktik som förra gången men nu blev det en mört som bete i stället för löja. Många småstötar i jiggen men det var gen större nappvilja på någon av predatorerna. Efter en stunds fiske hade jag och Albin fått var sin matabborre och tyckte att det var lite för dåligt för att stå i fyra-gradig temp med lätt regn. Så vi bestämde oss för att byta plats.
Sagt och gjort så packade vi ihop och for ut till Järna. Där har jag fått min största gädda på 9,5 kilo.
Började på utsidan med jiggen men snabbt visade det sig att fisken gick längre in på bryggorna. Gick in och bytte spö till rätt modell och snabbt hade jag fått flera abborrar på mitt kära pimpelspö.
Lycklig känsla med tanke på att nu är det inte långt kvar till isfisket.
Talade med en Dalmas nu på kvällen som haft ned till tio minusgrader under flera dygn och räknar med att hela sjön är isbelagd i morgon.
Mumma i örat på en pimpelfiskare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0