Gåxsjön idag

Pimpel idag på Gåxsjön Lövberga.
Följde efter en gammal vis man och insåg att även jag börjar bli till åren. Den gamle hade friska ben och var svår att komma ikapp. Väl framme på plats så började jag utanför en vass och fiskade mig in i den. Blev någon sporadisk fisk emellanåt.. Fortsatte ut på öppet vatten där det rasslade till och en tvåhektos kom upp. Ner igen och det suger i direkt och en fin abborre kom upp mot hålet. Fin men den går nog upp tänkte jag och försökte leda in den i hålet. Men det gick sig inte bättre än att jag drog kroken ur fisken. Ner igen och det suger i igen. Samma storlek på denna men nu tar jag fram huggkroken. Upp med fisken och där ser jag att den är betydligt större än jag trodde. 1570 gram vacker Jämtabborre låg nu i min skrylla. Ner igen och det river till en gång till men kliver genast av. Nästa håll en gädda så kroken fick åka fram igen. Fortsatte på inslagen väg med mycket bakfiske. Och många fiskar inne i vassen slutade med drygt 5 kilo i skryllan vilket var 2 hekto mindre än den gamle mannen.
Nu är det bara att ladda om inför Vikinganappet i morgon.
Patrik blev tia idag medans jag själv blev tjugoetta.

Kommentarer
Postat av: Ahlgren

Heja tibro!

2014-04-19 @ 22:29:22
Postat av: Anonym

resultat från pimpeltävlingen

2014-04-20 @ 17:52:34
Postat av: Anonym

resultat från pimpeltävlingen

2014-04-20 @ 17:52:35
Postat av: ebba liv

resultat från tävlingen

Svar: Se på Ulriksforsarnas sida. Länk i vänstra kanten.
Tomas Leijon

2014-04-20 @ 17:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0