SM i Int-mete-14

Nu var SM i Intmete avklarad för året och det har dröjt ett tag med rapporteringen.
Drog iväg ihop med Challe på Lördagsmorgonen till Strömsnäsbruk som skulle vara arenan för helgen. Sedvanliga procedurer med anmälan beteshämtning och mäskblandning och ett och annat handskak. De flesta med händer lenare än vad både Bernt och Snygg-Lars har ihop.
 
Ut till platsen som för min del blev D 10 som var nästplats nedströms vilket var i mitt tycke en bra lottning. Såg även att det fanns flera duktiga på sträckan som Tikkanen till höger och Arne till vänster. Längre bort satt även Gädd-Pelle och Stormen flankerade av Mårten ute på kanten. Skönt att se att det är duktiga fiskare på sträckan så att man taggar till lite extra.
 
Blandade till mäsket som bestod av 4 liter urban soil toppat med 1 Kg Bremes 3000 och 1/5 Kg Browning roach. Detta mest för att få konsistensen bindande så att mäsket skulle få stanna på min plats. 3 dl jokers fick dela plats i blandningen medans resten fick hamna i underhållsmäsket som var likadant förutom urban soil.
 
Bollade ut det mesta på 7:an medans 5:an och 9:an fick var sin liten dos. Feederspöt som apterats med 60 grams feeder var i lättaste laget i strömmen och räckte precis för att ligga still. Lade 4 feedrar med mäsk härför att se om det hände något..
Starten gick och jag lade ut 7:an med 2 fina mörtar i nätet. En riktig rock,n-roll start. Blev förvånad då jag sneglade över sträckan och det var inte en enda rörelse på de andras spön. Ut igen och drog i reven så var även en abborre nere i nätet. Bytte över till 5:an och fick raskt 2 abborrar till och fortfarande hade jag inte sett någon aktivitet hos någon förutom Tikkanen som hade uppe en brax och visade innan den fick gå tillbaks i djupet. Efter en halvtimme hade jag sett en snorgärs och en mört komma upp så man var ju med i matchen.
 
Ut med feedern ett par gånger utan resultat och provade över spöna en gång innan jag återigen hamnade på 5:an. Fortsatte att plocka mört i varierande fart och efter ett tag hade även Arne sett vad jag gjorde för att få fisk. Allteftersom plockade han till sig av mina fiskar och om tävlingen varit en halvtimme till hade han nog gått förbi.
 
Vägde in 2,5 Kg som räckte till sektionsseger dag ett och en totalt 3:e plats under tävlingen. Skönt att få visa att man inte är allt för beige på detta fiske och inte bara sitter i kunskaper om Lidan. Challe hade även han fiskat bra och blev 3:a på sektionen och jag tror att det var en 9:e plats i totalen. Peter Lindh hade vunnit sin sektion på över 8 Kg och Marcus Enström sin på 4 Kg men däruppe var det feederfiske som gällde. Freddan vann c-Sektionen på 1,6 kilo om jag inte minns fel och var med i toppkvartetten.
 
SM-sträckan  var av god fart så det blev nog inte mycket mäsk kvar över natten.
 
Dag 2:
Upp på morgonen och samma procedurer som vanligt och nu var det bara att köra på- Fick se bara hur lottningen skulle bli och vad man skulle ändra på, om något?
Ut till platsen A11 Som var en plats med ett litet bakvatten invid land men en strömnacke ute på. Döm om min förvåning om inte jag hade Tikkanen till höger och Arne till vänster. Precis som dag 1.Ganska höga odds på det!
Såg att på sträcka B satt såväl Peter som Marcus tillsammans med Challe och Stormen så någon av medaljfavoriterna skulle ju falla.
 
Startade fisket med en abborre och en mört direkt på 7:an men sedan gick det trögt. Arne däremot plockade på långspöt fisk efter fisk medans jag fick någon sporadisk emellanåt. Fick magknip så skogsfen fick en påhälsning men var tvungen att hälsa på strax igen. Funkade inget vidare med någonting och bara snurrade i skallen av smärtan från magen. Vägde in 9 hekto men var vid liv!
Challe däremot hade fiskat bra igen och slagit sina motståndare och gick upp och knep bronspengen. Hans 4:e för året!
Freddan vann efter fiske på just D10 och Mårten tog silvermedaljen med sin seger på C-sektionen.
Medaljörerna 2:a Peter Lindh 1:a Fredrik Andersson 3:a Charles Fasth
 
 
Höll mig undan från prisutdelningen då jag var rädd för att smitta någon men det var ingen fara. Inte ens Lilja kan bli smittad av detta. Om det var slarvigt tuggad pizza under lördagskvällen eller en tarmficka får vi aldrig reda på men nu efter en vecka liggandes på sjukan med dropp så har jag äntligen kommit hem och kan börja ladda inför vad som helst. Har ju redan fått min winter2015-kropp som är 10 kilo lättare än i söndags så nu blir det väl att bara fylla upp med muskler i tompåsarna!
Tack för alla härliga hälsningar under veckan.
De har värmt.
 

Kommentarer
Postat av: Robban Frid

Tråkigt att du inte kunde hålla kvar din seger från dag 1! Bättre lycka nästa gång

Svar: Ja det var ju "skit"Men det var inget att säga om rutinen från de 3 medaljörerna visar ju att det var duktiga fiskare som tog hem det.
Tomas Leijon

2014-08-30 @ 14:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0