Peter Lindh vann på Jogen

When the going gets tough, the yough gets going.
Bra ramsa att dra idag då det sållade ut många startande ifrån dagens drabbning på Jogen.
En hel del tuffingar och Mats hade samlats vid badet vid sjön Jogen för att delta i deltävling 3 i Knalle-serien.
Om jag kollat vädret innan bättre så hade nog Ronja fått stanna hemma men hon är tuffare än somliga tror.
Vid genomgång på startområdet började det komma snöblandat regn som bara ökade i vinden.
Vid utgången var det mindre trevligt trevligt väder och jag funderade på att gå upp med Ronja till bilen direkt. Men Ronja ville annat och tuffade på i motvinden. Vi såg till att gå hela utgångstiden för att hålla värmen och kom då halv-vägs bort på sjön där Möller redan slagit sig till ro. Och där Möller sitter måste det väl finnas fisk? Några hål senare utan ett enda napp så tyckte Ronja att vi skulle söka lä i änden av sjön så sagt och gjort så började vi traska. När vi kommit till den södra utgången på sjön frågade jag henne om vi skulle stanna eller fortsätta gå och valet blev att fortsätta. Bort så långt det gick på sjön innan isen började ta slut stannade vi och började fiska. Nu hade vi fått upp lite värme och snögloppet minskade så det blev ganska trevligt på isen. Vips så kom det även upp en fisk med och Ronja tog ett par stycken i första hålet. Tyvärr PEO så blev hon av med världens bästa krok där så nu står hon utan.
Fortsatte i området med fisk i vartenda hål  1-11 stycken och var helt OK ändå tyckte jag. Men sedan var det som att knäppa med fingrarna och det blev stendött. Grodan var på besök men han tittade nog ner i hålet för efter det fick jag nog bara 2 fiskar till där. Vinden ökade igen och det började återigen snöa så vi började gå tillbaks till starten. Vi såg en klunga som suttit på grundet i stort sett hela dagen men Ronja var inte sugen på att testa där utan ville bli varmare. Väl tillbaks till startområdet där det satt en hal del folk och viftade med armarna så var det inte många minuter kvar men jag hann ändå få 5-6 fiskar till innan slutsignalen.
1912 gram räckte till en 5:e plats och det får man vara helt nöjd med ändå efter omständigheterna. Slagen av Tommy Hössli med 2 gram. Ronja fick ihop 250 gram och var nöjd.
Peter Lindh visade att han även kan fiska när han är frisk och tog sin andra serieseger för året med 5,4 kilo.
Men den strongaste insatsen gjorde nog ändå Ronja som stog ut i 4 timmar på isen utan vare sig gnäll eller klagan. 
Isens tuffing Ronja 7 år som till och med kunde kosta på sig ett leende.
 
Väl hemma märkte vi att ingen av oss hade ett enda torrt klädesplagg op oss så visst hade det kommit en del nederbörd.
Isläget var i stort sett bra förutom för en av deltagarna som fick ett ofrivilligt fotbad redan vid utgången och fick bryta tävlingen. Just där hon trampade igenom så var det nogden enda fläcken med dålig is på sjön så det var ju max oflyt att komma dit direkt vid utgång. Skönt i varje fall att det gick bra.
 
På Vristulven hade Tärnan Km och Patric Ceder vann på 5,5 kilo följt av Claes Thörneling på 5,3 kilo och 3:a Anders Rotsén med 3,5 kilo. Vikterna kan vara något fel men jag tror att det var så..
 
I morgon så anordnar Knallen tävling på Lönnern med utgång vid bondgården så då är det nya friska insatser som gäller.
 
 

Kommentarer
Postat av: Möller

Haha! - Och Mats ;)
Önskar att man hade Ronjas psyke... själv satt man å gnällde. Bra jobbat!

Svar: Ja det kom inte ett enda gnäll. Bara ett konstaterande. Det är inte bra väder idag!
Tomas Leijon

2014-02-15 @ 19:14:51
URL: http://knallens.wordpress.com
Postat av: Peo Nilsson

Jag ger mig F-n på att du snodde den för henne. Ge mig adressen så kommer det nya till Ronja. Peo

Svar: Ronja tackar och niger.Hon blev riktigt glad.
Tack PEO.
Tomas Leijon

2014-02-15 @ 19:30:14
Postat av: David

Ville bara skriva att du har en bra fiskeblogg som är intressant och spännande att läsa!
Mvh David ifrån Eskilstuna

Svar: Tack för det David.Jag gör mitt bästa för att förmedla känslan och glädjen som finns på och vid sidan av isen. Inklusive lite munhugg.
Tomas Leijon

2014-02-16 @ 07:56:06
URL: http://www.laget.se/KvicksundsFVF/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0