Kälarne cup dag 1

Dagen visade upp allt som Jämtland har att erbjuda.
Vind så det räckte med snö som inslag. För att nästa stund bjuda på vindstilla mysväder.
Fisket då?
Samma här. Började direkt utanför startplatsen utanför de övriga. Såg att de fick fisk men tyckte att de var alldeles för små för Jämtland och begav mig utåt. Efter ett par hål utåt med 55:an och krok storlek 10 lodade jag djupet och gjorde ett lockryck. Vid nästa ryck tog det stopp. Upp med en matabborre och ytterligare en. Nytt hål och samma visa. Fick inte många i hålen men snittet var bra. Tyvärr så syns Leijons väderkvarn för bra och en fiskare kom springandes på isen och dagen förstörd. Löparen drog åt sig uppmärksamheten och inom loppet av några var jag mitt i en klunga på 30 man.
Detta skrämde naturligtvis fisken och det dog snabbt ut.
Valde då att gå ut på sjön för att hitta ny fisk. Hittade en massa grynnor som var intressanta men fick under denna dryga timme inte ett enda napp. Valde då att gå tillbaks till där jag fick fisken tidigare.
Släppte ned tafs och fick fisk direkt. Efter ett par hål fick jag igång ett hål och plockade närmare två kilo i detta. Sedan gick fisket återigen i stå och jag fick inte så mycket mer.
Vägde in 4,3 kilo och blev till och med slagen av PEO som nog hade sina allra längsta spön med sig.
Min vikt räckte naturligtvis inte långt då vi är här uppe.
Segraren hade 15 kilo och Möllerponken petade ihop över 13 kilo och en hedrande tredjeplats. Bra jobbat Andreas!
Flera sörmlänningar var uppe och hämtade pris. Ahlgren hade visst lite mer att ge och man får visst aldrig räkna bort honom.
Nu får vi se i morgon vad Fisksjön har att erbjuda. Ny sjö, Nya insatser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0