SM dag 1

Ja nu har man fått prova på ett nytt vatten igen.
Svartån i Tranås var arenan. Första anblicken gav en trevlig syn. Vattnet var smalare än beräknat men såg lockande ut med en trolsk inramning i Tranås city. Vanliga procedurer med att hälsa på så många som möjligt, anmälan och lottning.

Ut till sektion A på plats nummer 12. Trevligt nog så blev det som granne med ikonen Ekman hela dagen. Min stora idol i denna grenen. Lilja göra sig icke besvär att försöka överta denna platsen.ö

Grundmäskning enligt order och fisket började. Inget på långspöt så jag gick ut på feederplatsen. Dragning direkt och pulsen höjdes. Men för att korta av historia så fick jag vänta ytterligare 50 minuter innan jag fick min första fisk. En braxen på långspöt. Följd utav en löja på matchspöt. Sedan en lång väntan på nästa fisk. En braxen igen!

Brände en fisk halvvägs upp innan jag avslutade med en mört.
Resultatet blev 2 braxar 1 mört 1 löja med den fina vikten 58 gram och en 12:e plats. En fick 25 gram och en nollade på sektionen. Högsta vikten idag var 7 kilo på D-sektionen på plats 27.

Tur att det bara är jag som är det svarta fåret i laget då mina kamrater har gått fiskekursen. 2-3-4 var deras placeringar så nu har vi 21 poäng i laget. Ligger nog inte allt för långt efter och i morgon är en annan dag.

Då kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0