HDH i helgen

Nu är det spikat att åka upp igen till paradiset där det finns is.
Edsbyn och Ljusdal skall hemsistas av oss i helgen och det låter ju fint då de bägge är bandystäder.
Att en Villait skall beträda deras isar vet de nog inte om i förväg.
 
Vi blir en bil med 3 man upp i helgen och man får nog visa sig från den ljusare sidan i helgen för det blir tufft nog att placera sig i bästibilentävlingen. Kommer nog att bli ett munhuggande av det värsta slaget när man får med sig 2 av de värsta pimplioterna från södra Sverige. Andersén kommer ju med men även Andreas "byxtvättarn" Möller kommer med. Och vi får se om han har tvättat byxorna i någon laxälv under året eller om det blir som vanligt att man åker på däng?
 
Och Bror Olsson får jag be om ursäkt att jag skrev att jag spöade bägge dagarna för på söndagen fiskade vi helt jämnt. Kanske inte var så farligt på gräddhyllan ändå? Men jag vann på antalet i alla fall om man skall vara paragrafryttare men det får jag nog äta upp i såna fall. Så vi säger inget om det!
 
Men man blir lite avundsjuk på dem som har det lite närmare till fisket än oss. Farbror Peo retades och sa att han redan var på plats och då kommer han utvilad dit. Ajajaj! Får väl hoppas på att han lägger in en formtopp ikväll och lämnar lite handikapp.
 
Vad det anbelangar vägarna dit så finns det en god beskrivning på pimpelsport som är kanon för att hitta till sjön. Så kommer man bara till Edsbyn så är det nästan klart.
 
Men jag vill höja ett varningens finger om att det kan vara riktigt halt i morgon då det spås en kall natt och då de våta vägbanorna fryser så kommer det att bli isgata på sina ställen. Och vägen mellan Falun och Edsbyn har det redan höjts varningsflagg för samt vägarna norrifrån till Färila var ordentligt hala på sina ställen så ta det riktigt vackert i trafiken i morgon eller när ni nu åker upp.
 
Hoppas alla kör vackert och att vi ses på sjön i morgon. För vi kommer direkt till tävlingen utan omsvep.
 
Ta hand om er så ses vi!

Kommentarer
Postat av: Bror

Ursäkten godtages, för denna gång ;)

Svar: Du såg fisken!!!!!!
Tomas Leijon

2015-12-11 @ 23:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0