Borlängemästerskapen 2015

Nu är tävlingen på Ösjön avklarad.
Efter en skön sovmorgon på Lugnet i Falun bar det av till Borlänge för att försöka matcha lördagens fiske på Runn.
Hade fått flera tips om vart man kunde fiska om man inte skulle gå så långt så jag frångick planen om att sitta bland bryggor och inloppet och tog mig ut till mörtstugorna.
Folket spred ut sig över Ösjöns nejder.
 
Valet att gå till mörtstugorna var inte helt lyckat och utan ett enda napp drog jag in i viken med samma resultat. Fortsatte längs med udden och ut till grundet som emellanåt är riktigt bra. Och där fick jag 2 fiskar som var som lillfingret. Fortsatte tillsammans med Ronja ut mot öarna och efter 1 timme och 20 minuter hade jag fortfarande bara dessa fiskar. Fick då ett hål med 10 fisk i och sedan stopp igen. Fortsatte till nästa ö och där fick vi lite fisk och Ronja drog ett par lite finare och familjefejden var ett faktum.
Ronja med en av sina fina abborrar.
 
Att vi nu var ganska lika rådde det inga tvivel om så nu var goda råd dyra. Tettinen kom till området och jag förklarade för honom att här var det helt kasst. Han begrep nog inte vad jag sa till honom och plockade fisk hela tiden. Att han inte begriper vad jag säger gör nog att jag får skicka honom ett SMS nästa gång. Kanske har han problem med Skaraborgskan? Och när Tettinen inte förstår bättre så var det bara att lunka vidare då jag själv inte kännde någonting alls. Tillbaks till grundet och fick ett par stycken och det var nog de som avgjorde familjefejden då jag fick ihop hela 47 fiskar som vägde 750 gram vilket jag trodde var omöjligt att få så lite och hoppas att jag blev sist på detta. För inte önskar jag någon annan ett sådant skitfiske på Ö-sjön.
Ronja å andra sidan vägde in något på 6 hekto och blev Borlängemästarinna i yngre damjunior.
Ronja med sin hittills största pokal.
 
Att man gjort något elementärt fel idag var det ingen tvekan om och man får väl försöka reda ut det hela för det fanns ju bevisligen fisk där jag var men jag fick dem inte till att ta min krok. Men det är ju lite brutalt att höra från Bertilsson att det i inloppet simmade fina fiskar precis under isen och att han hade sina bästa hål där och det känndes lite surt då planen var att stanna där från början men alla tips talade om att gå iväg. Men det är ju inget bevisat att man hade fått dem att nappa även om de fanns där även på morgonen.
Men nästa gång!!!!
 
Dagens brutalaste fiskare var återigen Per "Chefen" Nilsson som nog snart får hålla kurs för mig i hur man skall pimpelfiska och ta rätt beslut för han plockade hem dagens högsta vikt med 7.9 kilo och blev därmed såväl Borlängemästare samt att han vann "Slaget om Runn" utan något att snacka om.
Så agerar en CHEF!
 
Så till alla andra så kallade "chefer" ute i landet, se och lär så kan man bli respekterad som chef igenom att man visar att man är kunnig inom området och vet vad man pratar om. Det vanligaste i landet är att man kör management by fear som sällan ger ett gott resultat då knowledge based management är att rekommendera.
 
Men all Heder åt Per Nilsson som är en värdig vinnare av denna helgens drabbning i Dalarna.
Per Nilsson från Kopparberg funderar nu på att bygga ut. Skall han ta 100 eller 200 kvadratmeter för att få plats med alla pokaler han drar hem?
 
Vad som gäller kommade helger är det för tidigt att orda om då värmen som håller i ställer till det med isarna och man vet inte vad som blir inställt framöver. Men om man vill sitta fler timmar i bilen så finns det alltid någonstans som det finns is men man får ju spara sig till påskpimpeln och SM i Norsjö som ju inte är nästgårds precis. Idag var vi ju hemma innan klockan 8 och var nöjda med att inte behöva åka ett gäng med timmar till som de som åkte upp till Kälarne. De kanske kommit till Gävle när jag stod i duschen. Och då är det en längre resa kvar än Peo har långa spön!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0