Nu börjar det!

Trots alla oroligheter som händer i världen så händer det positiva saker också.
Vintern närmar sig och på väderkartan blir det även blågrader i Lidköping inom en snar framtid. I alla fall om man kan lita på YR!
 
Har under senaste veckan fått rapporter av det glädjande slaget om att folk har kunnat beträda fruset vatten. Tankarna har ju den senaste veckan gått åt det varmare hållet av förklarliga skäl. Men innan detta skall vi ha en pimpelsäsong av det bättre slaget får vi hoppas och med de senaste rapporterna så ser man ljuset i tunneln. Resultaten har varit av varierande slag och rapporterna är från att inte fått ett enda napp till riktigt bra fiske. Men alla har varit saliga och jag har full förståelse för dem allihop.
 
För själv minns jag bäst min premiär för ett par år sedan då jag och Albin for upp till Tallsjön och var med på HD-cupen och att åka från gråväder hemma och få komma upp till 25 cm snö och lika mycket is och dessutom få några fiskar med under den 3 timmar "långa" tävlingen uppvägde helt klart att sitta i bilen i 6,5 timmar enkel resa!
 
Trevliga fiskekamrater och underbart väder gjorde att denna dagen är svår att sudda ut ur minnet och jag tror aldrig den kommer att göra det heller. Jag fick även som bonus denna dagen 9 rödingar som fick släppas tillbaks och det var inga problem med detta då man njöt till fullo under hela passet och önskade att det aldrig skulle ta slut.
 
Fick en trevlig bild från Anders Rimmevik som var på premiär uppe i Lycksele och visst ser det fint ut?
Rimmeviks premiärfiskar.
 
Nu har det även kommit några kommentarer eller händelser som indikerar på att pimpelsäsongen är nära.
Stange har kommit ut med listan på vinterns tävlingar och även hunnit med sin årliga flugfisketur efter regnbåge.
Greven har börjat munhuggas med att jag bor i fel landsände.
Rapporterna haglar om minusgrader och premiärturer.
Första tävlingen verkar bli den 29 Nov på Porfyrdammen i Älvdalen.
Annars är det 5 December som är premiärdagen i HDH-cupen. Enligt Stanges lista.
Så nu är det bara att hålla tummarna för att detta blir bästa vintern i mannaminne och jag väntar med spänning på att Knallens blogg skall vakna till liv igen.
För så länge Björnen är vaken sover Knallebloggen. Gammalt djungelordspråk i södra Sverige!
 
Men när ni åker iväg på premiären så tänk på att det är vinter och att ni kör försiktigt. Själv skall jag strax sätta på vinterdäcken så att jag kan ge mig in i leken.
 
Sköt om er så ses vi snart på nån is.

Kommentarer
Postat av: Srorm

Men hörru, här kör vi aldrig tre timmar

Svar: Du minns väl på stenåldern Jörgen.Då var det 3-timmars första gången jag och Albin var uppe.
Numera är det härliga 4 timmar som gäller.
Men längtar det gör vi!
Tomas Leijon

2015-11-19 @ 22:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0