Walk-Over på Kyrksjön i morgon.

Ja då är det dags för en tidigarelagd tävling på Kyrksjön i morgon lördag som kan bli en riktig höjdare fiskemässigt. Har laddat hela tiden sedan det blev bestämmt men tyvärr får man se sig besegrad av en jäkla förkylning. Med feber och ordentligt halsont så är det bara att kasta in hand-duken och krypa till korset för att ta en vilodag trots att det gäller en pimpeltävling i närområdet som hyser riktigt gott om fisk i alla storlekar. Och när det gäller säsongen så är den helt rätt och borgar för ett kanonfiske.
 
Benny Svensson går ju in som regerande mästare här då han vann senast där men nu är det andra förutsättningar. Man kan ju som sagt var vinna överallt på sjön och det gäller ju att hitta rätt storlek på fisken på rätt djup. Och frågan är ju hur långt har de krypit upp för att senast ha varit på styva 6 meter. Ja själv får jag bara hålla koll på vad de andra säger efter tävlingen i morgon för det finns som sagt inte en chans för mig att deltaga.
 
Och det var i sista sekund för Västsvenska pimpelserien skulle ju ha sin avslutning här men de avvaktar tills nästa helg (tror jag). Och då kan man föröka att placera sig väl då jag just nu leder B-klassen. Men det blir vad det blir och jag hoppas på att kunna deltaga när det väl blir. Fävren cup blev även den inställd i år då isarna inte dög och det var ju även det en tävling i PSC. Har tyvärr gått troll i dessa så det börjar bli få tävlingar där. Och jakten på Laxen får fortsätta någon annan gång.
 
Men jag får gotta mig åt att de första adaptrarna är klara i alla fall och de är rejäla och gjorda helt i rostfritt så det kommer att fungera lika bra (minst) som min egna adapter som jag kört med de senast 4-5 åren. Det är ju en adapter som gör att man kan montera på en Mora Nova-krona på ett titanborr eller ett gammalt Rantanen. Första ger sig ut på is i morgon.
Rejäla Doninger då man kan montera ihop olika borr.
 
Men morgondagen går åt till att vila och försöka få tillbaks lite röst då det känns som om man kör en rasp om och om igen i strupen. Så det är bara att vila och ladda batterier.
 
Sköt om er och ha ett riktigt skitfiske på er alla så ses vi någon annan gång.

Kommentarer
Postat av: Möller

Ska bli spännande att testa den där mojängen. Synd att man inte ges möjlighet att revanschera på dig efter Viken men det kommer fler tillfällen. Krya på dig så syns vi snart på isen!

Svar: Ha det lika roligt som jag hade haft det på isen i morgon. Tvi, tvi!
Tomas Leijon

2016-02-26 @ 22:43:50
URL: http://knallen.WordPress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0