Första Knalleserien avklarad!

Då var första serietävlingen avklarad i Knalleland.
Ett gott gäng samlades på parkeringen vid sjön och den fylldes ganska väl och förhoppningarna steg om ett gott fiske då uppslutningen var hög med många comebackande fiskare. Till och med födelsedagsbarnet Gunter Furtemuller var på plats med en billast trollhättingar.
 
Ut på isen som nu hade fått ett vackert lock i form av snö. (det var tydligen blankis innan natten) och sjön såg fin ut och väldigt fiskrik. Men ingen hade någon information om sjön då det var väääääldigt länge sedan det var tävling där. Så en vilad sjö som hade detta utseende med vasser, branta kanter, Flata kanter såg ut som att den kunde leverera rejält med denna variationen.
Snöig start men stora förhoppningar på sjön att den skulle leverera idag.
 
Började med liten pirk och fiskade utanför an vass men kände inget så jag fiskade mig bortåt mot den första klungan där Gädd-Pelle Hagman fått en 3-hektos. Men ingen annan kännde något så jag fortsatte ut rakt över sjön till motsatt udde och var nere på 10 meters djup som djupast slog en lov runt den bortre viken och såg då en lång tarm bort åt andra hållet. Men då folk kom därifrån med som inte heller hade kännt så avböjde jag inviten att gå in där.
 
Testade runt i hela arsenalen och kommer att kortfattat förklara att ingenting funkade så Sören Stange får hållas med att jag INTE slog årsbästa idag för det var mig övermäktigt att ens få ett enda napp under de 4 timmar som tävlingen var. Men jag var inte ensam utan många blev helt utan idag.
Det var många som såg ut som Samuel Larsson idag!
 
Men när man summerade vart de som fått fisk hade varit i den viken som jag hade ratat coh enligt urinvånarna så var det enda stället man kunde få fisk på. Bra att veta efter tävlingen!
Men man får vara glad för Mats Petterson som gick in i ovan nämnda vik och äntligen fick fisk och hamnade på andra plats idag. Men vann gjorde byxmannen Andreas Möller som fick ihop 1,4 kilo och var ensam över kilot.
Glad idag igen! Andreas Möller segrade på Knallens första serietävling.
 
Men det finns god behållning av dagen med.
Att vara ute en sådan här dag gör att man uppskattar varje napp mycket mer. Så då kan även andra sursjöar bli lite lustiga!
Och det var även skönt att den 3-årige killen som var med idag fick en fisk och slog många vuxna. Om han slog hälften vet jag inte men det var nog inte långt ifrån för hans fisk vägde hela 66 gram.
3-åringen som läxade upp flertalet av deltagarna idag. Inklusive mig.
 
Nu blir det bara att ladda om inför morgondagens fiske med förhoppning om att jag skall klå mitt årsbästa då i stället. Och då klår jag ju 8 timmars fiske som renderat i 4 fiskar med den hugande vikten 103 gram.
 
Kör försiktigt i snön så ses vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0