Tolken idag!

Då har vi klarat av serietävling nummer 2 i Knalleserien.
Utlovat var en del kallgrader närmare 10-12 stycken för att inte minnas helt fel.
Men när jag började åka var det endast 7 st på hemmafronten men allteftersom så kröp kvicksilvret allt längre ner och som kallast var det nog 11 busiga små minusgrader men ingen vind att tala om. Dock en del snö i luften och det var det ju inte alls utlovat i prognosen.
 
Men ett glatt gäng begav sig ut på isen i både A och B-klassen. Hade redan bestämmt mig innan att jag skulle göra en Anti-Peo och gå vänster. Slog följe med Andersén en första bit där våra vägar skiljdes. Han skulle "safea" medans jag skulle vara gambler och gå på baksidan av ön och fiska in mot land på andra sidan.
Andersén med kraftfulla steg ut på vidderna.
 
Hade som plan att snika intill grundet för att fortsätta bort över djuprännan för att se om det fanns fisk där jag haft bra fiske tidigare. Så jag började på 4-5 meters djup för att gå utåt mot djuprännan och det tog nog 15 hål innan det ryste till i spöt. Kändes som en skaplig fisk men strax efter högg det i en liten loppa. Nästa hål blev det 2 loppor direkt innan det återigen ryste till i spöt med känslan av att det var bättre fisk. Fortsatte framåt med ungefär samma resultat i varje hål och så fort som det känndes som en skaplig fisk så bommades det.
 
Skiftade till tafs och fick bara småloppor och inte heller i högre fart än med 3-krok så jag återgick till 3-kroken. Men då verkade det vara slut på nappet av de större (om det nu var det) och det blev fruktansvärt många bommar och endast vart 5:e napp resulterade i fisk som bara Herr Nilsson hade varit stolt över. Så jag begav mig vidare bort mot land och in bakom nästa ö där jag hade 2-3 meter men det blev inte ens ett enda pill där och jag fiskade mig utåt igen.
 
Inte förrän jag kom tillbaks till området jag fick fisk på tidigare så började det pilla på grejerna igen. Borrade mellan de gamla hålen och fick nog 1 fisk i varje. Eller i alla fall napp. Det var ju inte direkt som asförbannade Storhamraabborrar utan minikattungar som trevande försökte komma åt kroken. Men i slutet så bytte jag återigen till tafs och då fick jag upp ett 10-tal fisk innan slutsignalen gick. Årsbästa igen men nu får det ta mig skatan hända något för att årsbästa numera är 33 fiskar och strax över halvkilot är väl så det ska vara efter ett skapligt hål på en sur sjö? Men detta är efter 4 timmars hårt slit med mängder av hål och förflyttningar. Att chansa får man nog sluta med och börja armbåga sig lite på de säkra ställena. Det blir ju klungfiske då men man har inget val.
 
Högsta vikten för dagen kom upp i B-klassen av Peter Karlberg med 3822 gram. Dagens skräll denna gången var dock Benny Svenson på andra plats med 2468 gram. Heja Tibro!
A-klassen vanns av mannen som skall exportera matjord till våren nämligen Andreas Möller. Vikten stannade på 3538 gram. Men varför göra mer än man behöver?  Det räckte ju med att ha bäst i sin egna klass och första runner up var vår egna Charles Fasth på 3462 gram och sedan var det fallande skala nedåt. För hela resultatlistan se Knallens blogg.
Möller höll väl igen lite för att spara på krafterna framåt i serien men det räckte ju ändå till 25 poäng i serien.
 
I morgon har knallen sin pimpelcup på sjön vid Danicke om jag inte hörde fel. Men jag lyssnade inte särskilt noga då jag själv redan var ute (mentalt) på Vristulvens is dit vi skall fara i morgon. Skall bli intressant att se vad sjön har att erbjuda men har inga uppskruvade förväntningar på morgondagens fiske. Och då kan det väl bara bli bättre än förväntat?
 
Och då jag inte kan mobba Mats Petterson som bara hade 1,9 kilo mer än mig så får jag väl lägga in en bild på Samuel Larsson i stället. Han deltog inte men förtjänar ändå en bild!
Samuel! Kommentarer överflödiga!
 
I morgon går även deltävling 1 i PSC av stapeln i Nora då Norarycket avgörs. Hade gärna varit där då Norasjön är en underbar pimpelarena för där får till och med jag fisk!
 
Nu får vi ladda batterierna inför morgondagen oavsett vilken sjö vi skall ut på men kom ihåg att det kan vara halkigt på vägarna så ta det vackert och skitfiske på er.
 
Sköt om er så ses vi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0