Västsvenska pimpelserien Jogen 2017-01-28

Då har vi varit på sjön Jogen med det glada gänget från Västsvenska pimpelserien. Förutom Mats som nog hade fått något flytande virus i kroppen. Men vi begav oss ut på isen som isjägarna letat fram och det var en av de bättre isarna på länge så jag blev positivt förvånad över blodhundarnas vittring på bra isar. Försökte smyga mig på Möller men han var ovanligt alert idag och slank iväg som den värsta mink så att jag inte ens hann smyg-gnussa lite innan start. Demonerna inom mig sade att man skulle gå långt idag till höger så jag försökte få Ronja till att börja gå innan jag packat färdigt då hon var med dit även förra gången. Men lite slö som hon var så avvaktade vi lite och fikade i stället innan vi begav oss ut på isen.
 
Skaplig startplats!
 
Även lite smålänningar hade begett sig till Jogen och det är alltid trevligt ju fler vi är på tävlingarna.
Så Ronja och jag började strax utanför starten på 1,5 meters djup men tyvärr var det ingen hemma där. Vi var ju själva där och man kan ju undra varför? Fortsatte utåt och över områdena som många brukar avsluta på men inte så mycket som ett pet i grejerna. Gick förbi Westman som hlade och drog för glatta livet ihop med Engvall men själva kände vi ingenting. Skumt tyckte jag och drog vidare. Och efter deras område fick jag äntligen ett hål med 3 krakar i som nappade utan tvekan.
 
Men sedan var det återigen dött. Fortsatte bortåt och nu hade vi nog kommit halva sjön där Teittinen satt och drog så vi testade lite där med. Gjorde en lov runt honom men kännde ingenting. Sa till Ronja att om det inte nappar snart så får vi allt traska färdigt över sjön. Men efter jag sade detta så fick jag 2 skapliga hål och hade ca 70 fisk. Så det blev att fortsätta borra. Många hål blev borrade men det var prickfiske och man fick bara hoppas på att man träffade dem rätt i skallen. För det var ingen struktur i om de stod på kante, ovanför eller nedanför.
 
Peter satt länge i samma hål och plockade 167 fisk så man var ju ordentligt distanserad av honom. Men efter ett tag kom Thommy Lång och gjorde 2 hål strax bortanför och och halade upp 160 fisk i rask takt. Peter och Ronja tog följe med honom en liten stund men det var prickfiske som gällde där med. Själv tänkte jag mig att de nu gått in grundare så jag borrade mig inåt. Blev lite fisk härochvart men ingen av kaliber som hette duga. Hade känslan av att vinnarvikten idag skulle landa på 8 pannor och det skulle inte bli av mig. För fisk fanns det och nappade gjorde de men inte i de hålen jag borrade.
 
Tillbaks till ivägningen med mina 126 fiskar som vägde 2,5 kilo och en plats i slutet på resultatlistan. För det gick snabbt att konstatera att vi inte hade många rätt idag mer än att man skulle lyssnat på demonerna idag. För det var bara Daniel Ahlgren och Claes Thörneling som gått åt rätt håll. Ahlgren förvaltade detta med att plocka ihop dagens högsta vik på 8568 och Claes kom på en hedrande 3:e plats med 4994 Wulf dominerade annars B-serien då han även fått ett par klunsar i påsen och vägde in 6604 med Martin Lidén hack i häl med 5866 och även han med kluns i påsen. Största fisk på strax över 9 hekto som blev dagens största fisk drog han ju med.
Dagens segrare Daniel Ahlgren kasserar in 25 härliga poäng i serien.
 
Wulf ser onekligen riktigt nöjd ut med seger på Jogen.
 
Martin Lidén kassar in priset för största fisk av Björn och Möller fotar för bloggen!
 
Och man får se när man kan göra rätt på Jogen. För det är en sjö som jag inte har fått det att stämma på än men det skall väl komma någon gång. Nu får man bara lägga på lite ny lina på ett par spön och ladda inför morgondagens drabbning.
 
Kör försiktigt och ta hand om varandra så ses vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0