Stöldgods

För 2 år sedan var jag nere i Göteborg för att fiska på Delsjön.
Efter turen fick jag till min fasa se att jag hade haft inbrott i bilen där tjuven/tjuvarna hade häktat upp framdörren och stulit delar ifrån mig. 1 Navigator, en låda halkgaloscher samt massvis med pirk och länkar.
Stölden polisanmäldes men de brydde sig inte alls om fallet. Det var ju bara fiskegrejer.
Skickade blänkare till handlare och fiskebröder i Norden om att vara vaksamma om de skulle dyka upp i någon form men det har varit helt tyst om detta fram tills idag.
Ett konstigt paket adresserat till mig men utan avsändare stod på bordet. Blev fundersam om vad det kunde vara och öppnade raskt som ett barn om 12 dagar. Jaha är det någon som skickar pirk till mig, och länkar med för den delen. Tog en stund innan man fattade att det var pirkar och länkar som skickats tillbaks till mig.
Vem avsändaren är har jag ingen aning om, men det var välemballerat och hade förvarats torrt och fint så nu skall det väl finnas pirk så att det räcker för vintern som tur är. Paketet var stämplat av Posten i Nässjö och det var frankerat riktigt med fullt porto. Personen verkar ha en Opel då papprena runt var ifrån ett oljefilter från just Opel.
Burken det låg i var från Jean Paul Gaultier "Le Male" och det är nog ingen vara för mig det.
Undras om det kommer att skickas tillbaks ett större paket med resterande delar?
Om det nu är så att tjuven/arna läser detta kan jag komma och hämta dem så slipper Ni portot.
Tack för att Ni har skickat tillbaks de grejer som kom i paketet.

Kommentarer
Postat av: Patric

Vilken grej, inte ofta man hör talas om sånt.
Nu blev jag riktigt glad =)
Heja Tomas, heja Kinnevikens....

2012-12-12 @ 16:23:33
Postat av: Patricke

Sederna, nu åker jag iofs hyundai men varsågod ;) skönt med folk som iaf ger tillbaka!

2012-12-12 @ 17:01:11
Postat av: ANdreas N. Möller

Det verkar ju helt galet?! Antar att pirk inte är nån kioskvältare på svarta marknaden. Men en fin "julklapp" :) Kul!

2012-12-12 @ 17:04:10
URL: http://knallens.wordpress.com
Postat av: Hjelm

En tidig och ovanlig julklapp, att få tillbaka stöldgods
efter 2år grattis

2012-12-12 @ 17:25:28
Postat av: ahlgren

grattis leijon

2012-12-13 @ 01:08:27
Postat av: matilda

Riktigt kul att höra pappa!
Kanske kan ge dig något roligt, kolla på min blogg ;)

2012-12-13 @ 07:19:43
URL: http://matildaleijons.blogg.se
Postat av: Robban Frid

Va skoj att höra att du fick tillbaka endel av det! Bättre endel än inget... Som du skrev tog dom ju sig in i förardörren! Det var inte stort märke dom lämnade efter sig! Men jag såg det och visade dig det! Föresten vad sa polisen över huvudtaget? Konstiga var ju att dom inte tog växelpengarna som var kvar om jag minns rätt????

2012-12-13 @ 13:17:46
Postat av: Storm

Grattis! Klart som korvspad att dom vet vem du är och har dåligt samvete.Hoppas du får ett större paket snart, här är det bara -25 nu ;)
Hae't Gött !

2012-12-13 @ 14:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0