1 dygn innan SM

Nu börjar allt ta form inför morgondagens SM-tävling.
Såg i går lite skumt ut på himmlen så jag passade på att plocka mask. Tur var väl det för nu idag så regnar det i Lidköping. Det blir ju alltid kladdigare när man skall plocka masken då. Plockade ihop 1,5 liter ren mask och det skall nog räcka. Har ju lite sedan innan och skulle det knipa så kan jag ju plocka lite på Lördag kväll då fisket går på hemmaplan och jag bara har 10 minuter till tävlingsplatsen.
Kvar att göra idag är att trimma in några tackel och lägga ny lina på ett par rullar.
Tafsar knöts igår så det skall nog räcka.
Positivt att det inte har grumlat i Lidan så att det stör fisket trots att det har regnat en del.
Kan vara lite ström men ändå klart och då brukar fisken ta lite bättre. Får se bara hur vattnet reagerar på mäsket som slängs ut i morgon bitti. Kommer planen fungera till fullo eller bara nästan?
Nej jag tror att den funkar klockrent denna gången och nu gäller no mercy och bara fläska på. Formtoppen är spikad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0