Feskehälja 2012

Var i kontakt med Götberg igår och fick reda på att startkorten för Feskehälja 2012 på Lördagen var slutsåld för 4 månader sedan. Finns dock platser kvar till Söndagens mete. Kan själv inte vara med då eftersom vi då har våran andra lag-DM tävling i Munksjön då. Det har hänt vid ett flertal tillfällen att högsta vikten har kommit upp på Söndagen så även då kan man vinna totalsegern. Mört och brax är de vanligaste fångsterna men det kan även bli löjfiske och en och annan sutare. Björkna och abborre kan det också bli men har inte blivit något vinnar-recept så länge jag har åkt dit.
Skall bli kul att träffa alla gamla vänner på tävlingen som brukar komma från: Dalsland, Bohuslän, Värmland, Dalarna, Skaraborg, Östergötland, Småland och Blekinge. Tror att det även brukar åka en bil-last från Skåne med.
Kul med denna blandningen på folk och fiskare. Vilken metod kommer att dra det längsta strået denna gången?

Mellandagar

Sitter lite och grunnar på vad som skall göras till helgen.
Inga tävlingar förrän nästa helg då vi har lag-DM i Munksjön. Helgen efter är det R.S.T mete i Örebro och vi får hoppas på många deltagare från Skaraborg då det blir i Svartån som brukar bjuda på ett skapligt fiske.
Fiske efter mört, brax och björkna upp till halvkilot brukar dominera men i vissa fall kan det vara löja som gäller då det kan komma stora mängder löja i ån speciellt på hösten. Kanske det går att locka med Grodan och Herr Ahlgren? De borde lufta sig lite mer samt att träna på att kroka loss fisk innan den stundande vintern som närmar sig med raketfart. Gick ut härom kvällen och fantiserade att det var rimfrost i gräset.
Kanske helgen som kommer att man testar det nya Ruda-stället jag blivit tipsad om?
Fina Rudor på mellan 1 och 2 Kilo skall det tydligen finnas gott om där.
Mmm låter intressant.
Kollar igenom lite prislistor vad som skall beställas hem innan R.S.T och Feskehälja i Åmål.
Vad är då Feskehälja?
Det är en 2-dagars trad-metetävling där den med högsta dagsvikten går hem med hela 15 000 Svenska Riksdaler
Reglerna är speciella då man får köpa hur många startkort som helst men endast fiska på en av dem.
Fisket sker i hamnen i Åmål och endast topp-knutet är tillåtet.
Det brukar vara ett mycket muntert gäng med deltagare från stora delar av Sverige.
Enkelt fiske med lite utrustning och en övernattning på Örnäs camping där ch-ch-champ Lindgren ordnar en liten kula med 5-metersspön som tidsfördriv. Har själv matchmetat lite under tiden och fått en hel del skaplig abborre utanför de "tävlandes" flöten.
Samtidigt har de en trollingträff med samma namn och samma slutpris där de trollar efter mestadels gädda då det troligtvis fortfarande är för varmt i vattnet för att fettfenefisken skall ha kommit igång.
Förra året var det nog mer öring som hoppade utanför Åmåls båthamn än vad som fångades på trolling under hela helgen. Öringen och Laxen räknas dock inte in i metetävlingen.

Lag-DM 1 Göta Kanal

Ja då har vi klarat av första lag-DM i Internationellt mete.
Masken var urplockad ur ryggen men maskens hus var kvar så jag var ganska matt i hela kroppen.
Vi kom överens om att jag skulle ta första sträckan så att jag inte behövde kånka grejerna för långt. Det blev hela 8 meter då vi fick lott nummer 1.
Tacklade upp 4, 5 och 7 meters långspö samt ett löjspö om det skulle behövas/fungera. 1 feederspö och ett match-spö tacklat med 5-grams Cralussoflöte.
Eftersom detta brukar vara en av Kanalens bästa sträckor och att jag hade kantplats så var min plan att mäska upp så att fiskarna som kom från Väner-hållet skulle stanna hos mig och inte vandra vidare.
Sagt och gjort så la jag i ett 10-tal bollar spetsat med lite klippt mask på långspöplatsen. På matchplatsen tog jag det sparade mäsket från SM och spetsade det med lite klippt mask och maggots. Hann med ca 10 utlägg innan det var dags att börja fiska. Testade först på långspöna men hade inte ett napp. Lade ut matchspöt ochh det dök direkt- en minibraxen. Nästa utlägg en minimört följt av 2 braxar och en mört till. De 5 första utläggen gav 5 fiskar.
God start med min granne Askolin som inte hade rullspöna med sig! Såg att det var trögt för samtliga och började varva spöna men fisket hade gått i stå. Kom någon liten emellanåt på matchspöt fast de var verkligen små med långa mellanrum. Testade på löjan som det fanns gott om men fick inte ett enda napp av dem. Tog fram feedern igen men denna gång för att fiska med den. En liten braxen direkt följt av en liten mört. Varierade mellan spöna men ingenting funkade. Såg att de i andra änden fick lite bättre fiskar så att de till och med fick använda håven. Askolin plockade upp en monsterbrax på säkert 500 gram medans jag bara fick se på.
Efter 4 timmar fick jag summera: Inte en enda löja. 2 napp på 7:an och inget på de kortare. Inte ens ett napp. Allt jag fått hade varit på rullspöna vilket visat sig vara melodin längre bort också. Vägde in hela 340 gram vilket skulle visa sig vara exakt samma vikt som Håkan på den andra kantplatsen. Lika igen! Vi hade samma vikt på lag-SM i Lidan med. Antingen är vi lika bra eller dåliga. Men lika är vi.
Askolin krossade mig med sin braxen och hade 720 gram. Alla resultaten idag:
C2 Pelle Hagman 2640 gram
D1 Mikael Hjelm 1120 gram
D2 Håkan Wallin 340 gram
Att till-lägga var att det var inte en enda slussning idag så det kan nog vara skäl till att det blev så pass låga vikter idag men det fanns fisk där utan att vilja nappa. Åskan uteblev och knappt något regn heller trots att det regnade ymnigt innan lottning och var utlovat regn hela dagen och det är inget jag klagar över.
Nästa DM går i Munksjön den 9:e September så vi får väl hoppas att fisken bjuder upp till dans då istället

Mask i ryggen

Ja det gick inte lång tid på jobbet innan masken i ryggen gjorde sig påminnd.
Småhostandet från allergin satte sig i ryggslutet. En stund i massagestolen hjälpte inte alls utan snarare förvärrade saken. Får bli att titta på någon fiskefilm eller plocka iordning grejerna inför Söndagens drabbning.

Göta Kanal på Söndag

Lag-DM i internationellt mete 1 går av stapeln I Kanalen nu på Söndag.
Trolig plats Lyrestad som är en av de bättre sträckorna. Får väl se hur vädret kommer att bli då det spelar in på hur fisket skall utvecklas.
Kommer själv inte att använda leam i mäsket då det tog slut under SM-helgen. Hoppas på fiske med blandfisk och inte för mycket löja eller snorluvor. Får se hur många lag det blir då det går rykten om att alla Tidaholmare kommer att fiska i Skaraborgsdistriktet igen. Kul desto fler vi blir.
Får se om det är fler från Lidköping som också vill vara med och kanske bilda ytterligare ett lag.
Finns det intresserade så är det bara att höra av sig så tidigt som möjligt. Även juniorlag är välkommna men de behöver bara vara 2 i laget.
Lyrestad kan ibland bjuda upp till skapligt fiske med en del skimmers och mört som biter på agnet.
Högsta vikten tror jag Daniel Blom har på 6,5 Kg vilket får räknas som bra fiske i Göta Kanal som vanligtvis ger en vinnarvikt på 1-2,5 Kg
Klena tackel som vanligt ger mer fisk i kanalen med tafsar ned till 0,07 mm med huvudlina 0,10-0,14 samt lätta välblyade flöten. Kanalen är ju som den är och det finns en stor fördel med T-A-P då man kan presentera betet lättare med riktigt klena linor. Ingen regel utan undantag! Minns Jejely:s prestation i Töreboda med rö-vitt bullflöte, 0,30 lina samt en saftig mask. Han blev 2:a då han drog upp en gös på 1,5 Kg. Detta är en idol i mina ögon då han kör konsekvent med dessa grejer och oftast lyckas med det. I varje fall till en framskjuten placering. Grymt.
En annan idol för mig är Kenneth Lilja från Orsa.
Såg inför SM i Stockholm på gamla pimpelmästare genom tiderna och då var han en av dem.
Fick vid nästa träff med honom tala om för han att han var min idol. Han undrade lite flinandes varför och fick mitt svar:
Kan du vinna SM så är inte hoppet ute för mig!

Kustresan

Nu tillbaks från Västkusten som tillbringades i Lysekil.
Fiske på Skalhamns Ramsvik med flötmete som inriktning tillsammans med sollapning.
Har nu fått ett gäng olika arter men det nappade som vanligt bäst på bottenmete.
Torsk.gråsej, makrill, vitling, näbbgädda, smörbult, tånglake, randig sjökock, berggylta, blågylta, rödnäbba och så naturligtvis snultror. Ingen plattfisk över huvud taget!
Flötmetet var lite intressant då man fick se nappen på ett helt annat sätt och man får en ny bild av fisken som nappar. Annars har jag ju bara spinnfiskat och bottenmetat och får då en annan bild av hur det går till under ytan.
Inga sälar som syntes men dock många stim med makrill som gick omkring och "ganade" alltså åt plankton. Det gick dock att lura några till hugg ändå trots att de är inställda på microskopiska byten. Flera rapporter om de andra fiskarna som haft kontakt med stor havsöring men gått bet då utrustningen gett sig på både det ena och det andra sättet. Kul att se när det är massvis med folk som belamrar hela kuststräckan. Folk i alla åldrar. Killar och tjejer och alla nationaliteter. Urinvånare och turister som oss. Bra sätt att lära barnen att fiska på med då man kan stå på kajkant likaväl som ute på klippor. I övrigt var det en god vecka med endast ett par strim-moln på himlen så alla var nöjda. Såg väl heller inte Lysekil som ett större turistmål då alla badplatser låg intill sop-stationer eller raffinaderier. Sådär turistvänligt var det inte heller då det inte fanns ett enda ställe med baguetter öppet efter klockan 18.
Hade även glömt handdukar hemma och for runt i hela byn för att hitta någon och vi var inne på ett flertal sportbutiker! som inte hade handdukar. Ur led är tiden. Man skall sporta och svettas men inte duscha och torka sig? Hittade till slut en butik med handdukar med de skulle ha 400:- för en ordinär handduk så vi avvaktade att Albin skulle komma in dagen därpå.
For iväg för att fiska kräftor igår men det ville sig inte. Endast 2 smårumpar kröp i burarna så vi fick slå på djungeltrumman för att trolla fram lite kräftor till kvällens skiva. Lassegubben blev räddare i nöden så nu vattnas det i munnen. Morgondagen tillbringas i bil till Forshaga där Matilda nu har börjat skolan och på Måndag börjar kneget igen. Fast kom ihåg att det kan vara endast 3 månader till pimpelsäsongen börjar. Ha koll på Bergsfiskarnas hemsida för däromkring brukar det startas tidigast. Kanske skall vi åka dit på försäsongsträning?

Västkusten

Tar en sista semestertripp till Lysekil idag.
Skall nog försöka att flötmeta Berggylta som jag aldrig gjort förut.
Kustfiske-DM fick vi ställa in då det endast var 4 anmälda till detta. Synd då det är ett roligt fiske men jag kan ju alltid frifiska istället.
Fördelen blir ju att man är utvilad till kräftskivan på Lördag. Får väl se bara om man hinner att ta en kräftfisketur till då förra fångsten redan är uppäten. Kommer ju absolut inte att köpa några Kinesiska eller Turkiska kräftor då jag aldrig har träffat på några som smakar i närheten av bra!
Nej enkelt kokta med bara salt och dill i grytans vatten är melodin.
Kommer att vara tyst på bloggen tills vi är hemma igen då jag inte har någon möjlighet att blogga live.
Den 26:e skall vi till Göta Kanal för lag-DM i Internationellt mete i Lyrestad. Får se om vi kan klå Tärnan från Tidaholm där. Vore kul med lite fler lag som ställer upp. Kanske dags att köra nån provapådag så att folk får testa vad det är vi håller på med? Är ni intresserade kan ni höra av er!

Regerande mästarna gjorde det igen!

BSMK försvarade sin mästartitel i tungviktsmetet i Lidan.
En stark första dag följdes upp med en god insats dag 2. Stort Grattis till Mästarlaget.
Skånepågarna från FK Balans spetsade formen och gick om SPLASH i totalen.
De kunde ha nått ända fram om inte våran egen Daniel Blom spöat Mårten bägge dagarna med ynka 40 gram!
För våran egen del så var det jag som skötte lottningen idag med så att de andra kunde hålla sig i närheten av sina sektioner. Drog lotten 9 till de övriga vilket borde vara skapligt denna dag 2 då fisken borde centrerat sig på sektionerna. Till mig själv drog jag nr 19 på Meksektionen- ridå ned. Om det fanns någon peg jag helst inte ville sitta på så var det denna då den är kantplats uppåt mot järnvägsbron. Lagkamraterna beklagade och det var bara att bita ihop.
Sagt och gjort så följde jag min plan att lägga en god grund på 7:an med lite mindre på 9 och 5. Toppades med majs, casters, maggot och mask för oavsett vart fisken står innan tävlingen så skall de komma till min plats till slut!
Blev lite positivare när jag märkte att det inte grundade upp så mycket som jag kom ihåg utan var en bra brant nedåt strömfåran. Dock var denna utan platåer men det såg då ljusare ut än vad mitt minne talat om för mig.
Starten gick och det var Björknamazurka direkt. Kroken fick inte driva långt innan det nöp en ny fisk och de fick alla åka med hissen upp till mig. Efter 20 minuter är jag säker på att jag ledde sektionen stort men då började braxarna dyka upp på i stort sett hela sträckan utom hos mig. När jag väl började få napp av de större så fick jag endast känna dem nån meter innan de klev av ett par våningar för tidigt. Var till och med uppe på 10:ans krok utan att få upp fisken. Bytte tillbaks till 14-krok och då satt de som nappade med en gång. Tyckte att i stort sett alla satt med krökta spön mest hela tiden och bara matade in stora fiskar medans mitt eget fiske dog ut. Insåg att jag MÅSTE få dit lite större fisk och började då att mata ut tugg-gummibollar med mäsk och beten koncentrerat på 7;ans plats: Fick till slut i vart fall några lite bättre så att jag till och med fick håva. Vägde in 10,6 Kg och fick känna mig nöjd ändå trots 24,5 poäng på hela helgen.
Jag blev ju aldrig slagen av grannarna i alla fall!
Lidköping kom totalt på en 5:e plats vilket är ny bästaplacering genom tiderna.
Detta mest tack vare Daniel Blom 10 poäng och framförallt Patrik Rosenkvist 4 poäng. Patrik har väl om jag inte missminner mig på 4 SM-starter i år endast knaprat ihop 11 poäng. Då på så pass skilda ställen som Lidan och Göta Kanal vilket är ett bevis på brett kunnande i olika förhållanden.
Ja! Fishing is Rock and Roll men för min egen del kom det över gränsen till Blues.
Men jag är allt lite nöjd ändå trots allt.
Farbror Ahlgren och Grodan Ohlsson kom ned en sväng och pimpelminnena gjorde sig påminnda nu 3 månader innan isläggning. De tog en sväng ut på piren och jiggade upp ett 60-tal abborrar. Kul med lite trevligt folk som dyker upp lite varstans.

Jag skäms!

Efter första dagen av mete-SM i Lidan får jag säga att jag skäms. Men bara lite grand.
Lidan var i stort sett helt stilla idag och det gynnar inte heller storfisket då det inte sprider mäskat lika bra.
Lottade mig själv på peg nummer 11. I stort sett i mitten med övervikt uppströms. Inte optimal placering men det skall gå att hävda sig ändå tyckte jag. Gjorde iordning platsen och blandade ut mitt utvalda mäsk med hälften av det leamat för att dunka i en ordentlig grund som skulle räcka länge. Mäsksignal ljöd och mäsket lades i på utvalda ställen. Testade direkt på mäskplatsen med 2 små dragningar i betet som följd. Sedan tomt.
Testade med 4-metaren intill vassbältet och nöp direkt 2 mörtar i storlek löja fast mindre!
Tommy på min högra sida däremot fick 2 björknor på 2 utlägg och sedan tomt!
Jag gick ut på 9-metaren utan någon respons. Övergick raskt till 7:an igen då Daiwa-swinget endast är för saftigt fiske. Fick i andra driften ett mycket långsamt napp ungefär som ett bottendrag fast flötet gick lite längre ned. Lyfte upp och det tog stopp efter en meter. Sedan kom en ganska kul rusning med mindre kul slut då jag fick knyta på en ny tasf- kroken borta!
Fick gå över att fiska (Gud förbarme mig) löja men fick inte någon vidare snurr på dem då de ville stå lite längre ut i "strömmen" än vad mina löjspön mäktade med. Efter 3,5 timmar hade jag nog bara 1-1,5 Kg. Detta efter att sett de på vänsterflanken såväl som högerflanken bryta brax så insåg jag att jag låg bland de sista på sektionen.
Ändrade då lite på strategin och fick direkt en liten braxen. Fick raskt en till och spurten hade inletts. Braxarna bröts upp, fick en liten flygtur och bröstades ned i keepnetet. Vägde ändå in 4660g Såg att jag hade slagit grannarna Håkan Wallin och Tommy så man får vara lite nöjd ändå. Jag blev 12:a på sektionen och det var bättre än jag trodde innan invägningen så det fanns lite positivism kvar. Snackade med Blom och han hade tagit en betryggande seger med 40 gram. Rosenkvist blev 3:a på sin och Challe 7:a Totalt 23 poäng och en 4:e plats sammanlagt vilket nog är Lidköpings hittils högsta placering. Leder gör BSMK på 11poäng 2:a SPLASH på 16 poäng och 3:a FK Balans på 20 poäng Men det är ju en dag i morgon också. Men för att jag ska få användning av Italienskakursen jag gick -87 så krävs det ju en hel del. Men i morgon skall det bli braxenrace!
Fishing is Rock and Roll

Stilla flyter floden....

Var nere en sväng med Laget ikväll. Gick längs med alla sträckor och insåg att det strömmar förvånansvärt lite.
Vattnet är förhållandevis klart och det är en hel del aktivitet i ytan längs med alla sträckor så fisk finns det och troligtvis i stora mängder.
På Söndag eftermiddag vet vi vem som vunnit slaget om Lidan!

1 dygn innan SM

Nu börjar allt ta form inför morgondagens SM-tävling.
Såg i går lite skumt ut på himmlen så jag passade på att plocka mask. Tur var väl det för nu idag så regnar det i Lidköping. Det blir ju alltid kladdigare när man skall plocka masken då. Plockade ihop 1,5 liter ren mask och det skall nog räcka. Har ju lite sedan innan och skulle det knipa så kan jag ju plocka lite på Lördag kväll då fisket går på hemmaplan och jag bara har 10 minuter till tävlingsplatsen.
Kvar att göra idag är att trimma in några tackel och lägga ny lina på ett par rullar.
Tafsar knöts igår så det skall nog räcka.
Positivt att det inte har grumlat i Lidan så att det stör fisket trots att det har regnat en del.
Kan vara lite ström men ändå klart och då brukar fisken ta lite bättre. Får se bara hur vattnet reagerar på mäsket som slängs ut i morgon bitti. Kommer planen fungera till fullo eller bara nästan?
Nej jag tror att den funkar klockrent denna gången och nu gäller no mercy och bara fläska på. Formtoppen är spikad!

Åter i Lidköping

Var i väg på Ölands djur och naturpark vilket alltid är en trevlig upplevelse.
Ett ställe där man både kan gå och titta på djur och komma dem väldigt nära.
T.ex en apa lurade Rasmus och skrämde honom ordentligt då det endast är en armlängds avstånd till dem.
Busiga och skojfriska djur som ser ut att leva gott på den blåsiga ön.
När man sett färdigt kan man sedan lattja i badet eller bara lapa sol om den inte gömmer sig.
Tog på vägen hem en titt på Lidan eftersom ryktena sa att det regnat nu i 3 dagar. Hade räknat med att få se den bruna sörjan över hela ån men den såg faktiskt riktigt bra ut. Så om det inte kommer hälleregn nu så kommer det att bli ett fiskrikt SM.
Har nu 2 dagar på mig att finjustera utrustningen så att den skall bli perfekt. Planen håller än så länge och de sista detaljerna skall finslipas på Lördag morgon.

DM i Göta Kanal

Sista DM-tävlingen gick idag i Göta Kanal Töreboda.
Upplägget fick ändras då sträckan blev bytt men grunden var sen tidigare att fiska likadant som på SM.
Där blev jag näst sist men vet att denna metod kan fungera bra även i kanalen när man är ett mindre antal fiskare.
När sträckan blev bytt till Töreboda fick jag återigen ändra mig då det är en mager sträcka av kanalen.
Blev ett mellanting så att jag fiskade lättare mäsk på långspöna och lite åt braxhållet på rullspö.
Använde för andra gången leam att spä ut mäsket med. Bollade ut en stadig grund toppat med pinkies för att fortsätta med feedern till motsatta sidan. Kastade loss en feeder så jag fick snabbt knyta dit en ny.
Började sedan med 7:an utan napp. Gick in på 5:an och drog 2 snabba snorluvor. Ut på 7:an igen och fick ett skapligt motstånd i spöet av en skaplig kräfta. Testade rullspöt utan framgång. Ut med löjgrejerna och plockade ett par mörtar!
Ut med 7:an igen och hade ett par draganden i betet men inte mer. Varierade spöna en hel del men fick bäst på löjspöet där jag ihärdigt mäskade under hela tävlingen. Efter 2 timmar utan fisk på 7:an klippte jag ned lite mask och bollade ut och det dröjde inte länge innan det kom lite fisk. Nån abborre och någon mört men Blom och Rosenkvist plockade ihärdigare till vänster med T.A.P Challe fick ett par braxar och Askolin brände minst 2 innan det var min tur. En skaplig braxen fick syna nätet och ett litet jubel kom från mig. Kanske det kan räcka till silver ändå?
Invägningen gick och jag fick se mig besegrad av Challe och Blom men det räckte ändå till Bronset.
Resultat idag:
8 Patrik Rosenkvist Xp X+3
Begränsad klass
1 Mikael Hjelm 1p

Nu blir det ett par dagars semester och en tur till Öland för att ladda upp inför SM

Sista träningspasset i Lidan

Var nere och testade på D-sektionen idag igen för att se om någon av mina teorier stämmde.
Fick lite grand bevisat men sen skall det ju stämma på tävlingsdagen med.
Kommer det att gälla braxen, mört, björkna, löja eller abborre?
Vilken plats får man på sektionen?
Många är de som testat olika metoder och Splash har väl hittat något som stämmer i vart fall när det är lite mindre med deltagare. De är ju så pass duktiga att de får det att stämma även på SM.
Hade förresten på Meken-fisken idag så att det bara sjöng om grejerna men den gick som vanligt segrande ur striden. Kroken lossnade när den simmat rakt ut efter ett par bastanta skakningar och spännt linan till bristningsgräns. Undrar sa flundran om den på Meken är en fisk?
Tommy satt även han på D-sektionen och labbade men fick det inte riktigt att stämma under den tiden jag var kvar.
Lizell satt på C-sektionen och fiskade T.A.P för att övergå till feeder. Hade tydligen inte haft något höjdarfiske men dagen var ju inte slut.
B-sektionen var folktom då de flesta vet hur denna sträckan beter sig.
På A-sektionen var det desto fler A1 satt Bengtsson och fiskade T.A.P med mest småbrax som nappade.
På A2 satt Kent Adell som inte förstått att det var A1som var kantplats! Han hade precis börjat med feeder när jag kom dit och endast fått en björkna. På A3 Satt Jimmy Johansson och hade det bästa fisket av dessa 3 med en del skimmers som nappade. Hade även haft påhälsning av ett stim storbrax och fått lattja en stund.
På ca A15 och ner satt FK Topp. De fiskade just då långspö och efter 40 minuter började Gunter plocka braxen medans de andra höll fast vid småfisken. Kommer säkerligen bli ett bra fiske även på denna sträcka med all vass som fisken kan söka skydd i mellan metepassen.
Kommer att bli intressant att se hur Lidan ändrar sig med tävlingsdagen och även hur mycket fisk det blir dag 2.
Kommer ju att regna lite i veckan men det skall nog inte ställa till med bekymmer på tävlingsdagen.
I morgon toppar vi formen med DM i Töreboda Göta Kanal.
Detta blir rena paradoxen jämnfört med Lidan. Små sura fiskar som är kinkiga på betet och en segervikt på 1-2 Kg
Eftersom det blir Töreboda i stället för Lyrestad så ändras planeringen helt men det skall nog funka bättre denna gång.

Lidan 1 Augusti

Idag var det låg aktivitet vid Lidans stränder.
Vattenföringen har minskat lite idag så att det är lite mindre ström. Vattnet är förhållandevis klart.
Challe satt och testade A-sektionen en stund nu ikväl och fisk finns det men inget brutalfiske ännu.
Askolin och Pierre sat på B-sektionen men jag missade dem. I övrigt lugnt.
Endast 4 dagar kvar att testa på innan SM. Själva toppar vi formen med DM i Göta Kanal på Söndag.