Strängseredssjön i morgon

Ja då är det äntligen premiär för pimpeltävlingar i södra Sverige också.
I morgon blir det premiär på Strängseredssjön öster om Ulricehamn.
Det var väl ingen storskräll att det blev denna sjön men en sak är säker. Detta är efterlängtat.
Ända sedan Storhamra på annandag påsk så har vi längtat efter detta fiske.
Sjön är en grund sjö. Man fiskar grundare än 4 meter för djupare har jag inte träffat på.
Isen skall vara minst 6 cm kärnis enligt sista rapporten från Inge "vidare" Svensson
Abborrar mellan 20-50 gram är den vanligaste storleken i sjön och kommer man rätt kan det bli skapliga serier.
Man får nog låta bli att skotta mer snö idag så att man kan hålla spöet still så fisken hinner nappa.
Troligt fiske i morgon är 3-kroksfiske med krok i storlek 14 eller 16. Tror inte det finns någon mening med tafsfiske då de borde nappa skapligt.
Kan vara så att snön har mörkat för fisken så att de skyggar men som den inbitne optimisten jag är så räknar jag med full fart direkt. Jag måste ju följa upp min prestation på Stortandsjön med ytterligare en seger!
Kolla på knallens blogg för vidare info eller hör på deras telefonsvarare.
Kör försiktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0