R.S.T på Alsen

Jajamen. Nu har vi skaraborgare tvålat till både Örebro och Värmland!
Skaraborg fiskade ihop 17 Kg i laget på dagens tävling medans de andra bara mäktade med ca 12 Kg.
Nej just det , det var ju vad de hade som högsta personliga vikt.
Det blev visst som vanligt en strålande 3:e plats i Distriktsfejden. Vi får väl bakbinda de andra Distrikten eller ställa upp mangrannt för att ha en chans!
Följde min plan till punkt och pricka. Jag gick rakt över till vassen mitt emot herrgården. Jag tog fram Vänerpirken för att plocka fetingar. Jag var helt själv (det var endast 19 st som gick dit förutom mig och Micke) Jag fiskade långt ifrån alla Norafiskare. I och för sig så var jag mitt emellan Jesper, Per Nilsson och Ekbom och en hög till.
Fick inte ett pet på  detta så jag böt till Kinne 38 och liten krok och vips så började det nappa. Såg de andra som plockade fler fisk än mig. Speciellt Jesper och Per. Fiskade runt lite och märkte att om jag fiskade utanför de andra så fick jag lite större fisk. Det nappade sporadiskt med varierande strolek så jag stannade 2,5 timmar där.
Fiskade mig hemåt för att försöka hitta lite större fisk och lyckades ordentligt. fick 5 st 2-grammare vid sista udden.
Rev då ihop grejerna och stack till starten. Så 10 gram på de sista 1,5 timmarna var väl inte speciellt bra.
Gick till invägningen och fick snabbt höra talas om 10-12 Kg i påsarna för de som gått mot inloppet i sjön.
Bara småfisk enligt de själva men de kan inte varit allt för små för att komma upp i denna mängden.
Bara att lyfta på hatten och gratulera. Kanske varningen gått fram nu.
Kommer Leijon och skall fiska bredvid så är ni helt fel!

Kommentarer
Postat av: Stange

Alla fick inte smått men 12,2kg var tydligen 540 fisk och vad snittet blir där ca 22gr.

Hörde att det var en del 50-100 grammare där inne också. Dubbmattorna fungerade bra på blankisen + i kanten var att de inte vägde lika mycket som de vanliga galoscherna

2012-02-11 @ 19:37:53
URL: http://team-orebroarna.blogspot.com/
Postat av: Åsa-Nisse

Glöm inte att den största segraren är den som kan ta en förlust. Gott mos å kämpa vidare hälsar Åsa-Nisse

2012-02-12 @ 04:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0