Regn idag igen!

Ja det bara regnar dag efter dag.
Hjälper inte mycket för att förbättra inför första metaredagen på Torsdag.
Tävlingarna i Nossan och Tidan kommer nog inte ge allt för mycket fisk så det blir säkerligen lätt att väga in för arrangörerna. Hoppas istället på att få ta en tur till kusten och testa på havsöringen innan det blir för varmt.
De som har varit nere har många fått en hel del fisk men de flesta av dessa under måttet 45 cm.
Hjelm hade dock fått en fin på 52 cm utanför Ramsvik. På insidan var det gott om fisk men storleken var för liten i ena änden.
Hörde mig för angående krocken på SM-tävlingarna och skälet var Storsjöyran som blockar hela byn så detta var enda helgen det gick att anordna. Synd men det är bara att välja. Själv kommer jag att välja lag-SM i Lidan trots att jag vill utkräva hämnd på Storsjöns fiskar som helt uteblev förra gången. Har nog denna som enda gång jag har nollat i trad-mete.
Ser fortfarande fram mot sommarland på Söndag men har fortfarande våra testfisken i färskt minne då karparna inte har velat dansa tango. Är ju dock lite fler fiskar i sommarlandssjöarna så det är nog några som i vart fall vill bjuda upp till foxtrott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0