Uppladdning SM

Får sätta mig och fantisera över hur det kommer att bli i Norsholm.
Att det är fiskfattigt har jag förstått. Men nget är ju exakt som det är varje gång så det kan ju vara bra fiske även här?
Tittar över väderläget och ser att det kommer att vara lugna vindar vilket underlättar fisket väldigt mycket.
Lättare flöten kan användas så att man lättare kan se nappen. Vet dock inte hur brett det är så man får ta med sig alla matchflöten ändå men troligtvis skall det räcka med 6-10 grams flöten.
Vad det gäller mäsket så kommer det att bli 2 olika blandningar för att läggas på 2 platser.
Lätt mäsk med minimalt med mat på långspöna och lite grövre till matchfisket.
På långspöna beräknas det att bli småmört och småabborre och på matchfisket förhoppningsvis braxen.
Flötena som skall användas kommer nog inte vara grövre än 2 gram med huvudlina 0,14 mm med tafs 0,10 mm.
Krokarna som skall användas blir nog som störst 14-krok ner till 18 betade med pinkies, småmask och bloodworms.
Naturligtvis kommer även lysmaskar att användas och de är redan satta på infärgning.
Dessa maskar kan ha en avgörande roll då de har funkat tidigare i kanalen fast då i Västergötland. Borde inte vara någon skillnad där borta.
De stora lysmaskarna funkade ju även till karpen i Söndags och gav flera av de största karparna för min del.
Synd bara att jag inte testade dem tidigare då det bara var 6 kilo till 3:e platsen . Det kunde ju ha räckt med 3 fiskar så hade jag varit ifatt. Fiskade ju även med för liten krok i början och bytte från 12:or till 10:or med bra resultat. Dessa krokar kommer med all sannolikhet inte att bli blötta nu i helgen då man inte kommer att använda sådana "monsterbeten" som majs och vanlig mask.
Skall dock bli intressant att se hur denna sträckan av kanalen är.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Då ses vi till helgen då Tomas.

Ska bli mycket lärorikt detta då jag bara kört Internationellt i drygt ett år å detta blir då mitt första Sm.



Mvh Daniel SFK wasa

2012-05-23 @ 00:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0