Owe Wennerström Svensk Mästare i Havsfiske

Owe Wennerström från Göteborgs havsfiskeklubb blev Svensk mästare nu i helgen.
Owe fiskade mycket stabilt bägge dagarna och knep guldet före en av mina största favoriter till guldet. Sixten Dalbom som klådde mig på min sida dag 1 lyckades inte vinna sin sida dag 2 medans Owe lyckades med detta.
På 3:e plats blev Benny Johansson som lyckades spöa sin son Henrik detta året. Han får allt ligga i om han skall lyckas med detta i framtiden då Henrik visar kunnande i de flesta formerna av fiske. I somras tog han i Trondheimfjorden en håkäring på 592 Kg.
Mitt egna fiske i helgen får bli godkänt. en 12:e plats i detta sammanhanget är OK med tanke på att jag inte varit ute på liknande fiske sedan förra SM. Det tog 4 drifter innan jag hade min första fisk men sen släppte det och under en stund fiskade jag som jag aldrig gjort något annat. Sista 1,5 timme gick det sedan i stå och Sixten med flera seglade om.
Dag 2 var det ungeför samma senario men nu fiskade jag bra i början för att sedan dala ned.
Mycket rödspätta, skrubba och sandskädda med enstaka inslag av vitling, knot, piggvar och rötsimpa blev resultatet. Skåningarna var duktiga på rödspättan medans jag var bättre på de andra. Synd då att det inte var de andra som det var mest av i vattnet.
Helgen var dock mycket bra förutom stugan vi hyrt på Råå Vallar som först hade glömt att lägga ut nyckeln för att sedan ge os en stuga utan fungerande värme. Inte alls positivt med 4 minusgrader ute och inte mycket mer inne.
Ja man får väl härda sig inför vintern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0