Challe dominerade på Ormtjärn.

Dagen började med upphämtning av Challe 03:00 för vidare färd till Årnäs där Blom väntade på oss. Vidare färd tills vi kom fram 08:30 till grusgropen där starten gick för de 43 startande på tjärnen.
Ut på isen och följde bokstavsmannen till fiskeplatsen.
Han tog en udde med en bäck som rann ut i sjön med lite näckrosor fastfrusna i isen medans jag började tjugo meter längre bort.
Hade napp redan i första hålet men var inte god nog till att kröka. Samma i andra men i tredje fick jag min första som förklarade varför jag missade. Det var microber. Fick man en bonusfisk så vägde den bortåt 25 gram. Fick sedan fisk i flera hål och efter en lov ut på djupare vatten gick jag åter in till kanten med ren Mormuska. Nu nappade det mer bestämt och jag gick in i Patriks hål och fick ett par stycken i varje hål. Tyvärr smög jag dåligt så rätt som det var så borrades det friskt runt mig så fisket dog igen. Petade ändå ihop 608 gram på ett fiske som liknar det på Höjentorp. Någon som mäktar detta är ju Challe Fasth som hade dagens högsta vikt med 3160 gram och vann veteranklassen. Albin fiskade bra och blev 3:a med 1848 gram.
Patrik E Olsson blev 6:a med 1,4 kilo.
Nu är det bara att komma igen i morgon då HDH-cupen skall avgöras på Mansjön.öster om Los.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0