Claes Thörneling starkast på Jogen

Dagens fiske på sjön Jogen resulterade i dagens trippel från Tidaholm.
Claes Thörneling vann  före Patric Ceder med Anders Rotsén på 3:e plats.
Lätt uträknat så tog de hem lagsegern ihop med Heiki Vuotolainen. Grattis Tärnan!
Började själv dagen med att lämna av Blom på högerkanten för att testa om det fanns fisk hemma utanför båtskjulet. Gick vidare med Challe och Bralle. (de är inte bröder) ut på flaket i sydänden av sjön. Vid senaste tävlingen hade det varit ofiskat där så det borde fibbas en massa fisk kvar. Såg att på högerflanken kom Askolin och Benny ut samt en Skarafiskare. Valde att stanna tidigare för att fiska oss upp på flaket. Fiskade mig uppåt och runt på flaket utan ett enda pill på grejerna. Det börjar bli en ful ovana att bomma fatalt i början. Såg att Benny fick lite fisk. Thörneling som satt längst in till höger i viken flyttade sig längs land mot Inge-vassen medans Ceder satt och plockade fisk till höger om badplatsen. Gick vidare in mot land fortfarande utan napp! Kom intill land vid badplatsens vänstra sida för att vika av nordväst . Hittade ett hål med lite sten på botten. Wow! jag fick fisk.
Plockade 4 i det hålet och borrade runt detta och fick fisk i de flesta fast dock små. upp till 6 stycken som mest men i de flesta hålen var det endast 2 svårtrugade loppor. Harvade runt här för att testa i slutet med tafs. Vräkte upp samma grejer som på Tolken vilket jag trodde skulle vara helt kass. En 55:a på 1,5-2 meters djup med en rackarns liten enkelkrok betad med 4 blodisar. Första hålet 10 st för att i andra ge 8 st. Fortsatte resten av tävlingen med detta men det var för sent och jag petade endast ihop 1,4 Kg. Omkring 7:e plats och det är bara att inse att jag inte är värdig att åka på SM i Dalarna nästa år. Grattis alla andra som kvalat in!
Får se fram emot lite riktigt fiske nästa helg i Värmland med för-SM på tävlingsvattnet. Riktigt Vänerfiske räknar jag med och lär ju plocka med en och annan Vänerpirk i lådan. Balansare skall heller inte glömmas för om det blir nors-abborrfiske skall jag inte missa detta.
Hoppas vi ses i Värmland nästa helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0