Mitt i veckan

Så här mitt i veckan funderar men mycket inför helgen.
Vilken sjö blir det på Lördag? Hur blir fisket på Jogen på Söndag?
Förbereda sig på gnetfiske eller abborrslakt?
Allt har sin tjusning.
Hur blir vädret på helgens tävlingar? Mer än 10 minusgrader? Snö?
Ja det är bara att avvakta och se hur det blir. Såg att knallen fick ställa in sin onsdagspimpel. Tråkigt för dem.
Holst segrade i vanlig god stil på Järnlunden. Han är ju lite småduktig både på pimpel och mete.
På metet har jag slått honom men på pimpel har jag inte varit i närheten (ännu). Kan ju bero på att jag just inte varit i närheten av honom då han i varje fall mest fiskar på hemmaplan och där har jag inga hotspots att gå till utan i vanlig ordning trott att jag kan bäst själv.
Men att hitta nya ställen som är bättre än dem som de själva har hittat och ärvt av tidigare storfräsare är ju som nålen i höstacken.
Fråga kan man ju göra, men det gäller ju att lyssna på dem och ta ut det bästa av alla tips.
Djupkartor är ju en sak som man borde kolla upp innan man beträder isen på en tävling. Djup eller grundkanter brukar ju vara bra medans toppar eller djuphål kan vara bättre ibland.
Funderar lite på SM-vattnet hur det skall bete sig. Det är ju ändå Vänervatten vi pratar om.
Lynnigt vatten med höga toppar och djupa dalar. Men som inbiten optimist så tror jag att för-SM kommer att bli bra för att SM skall bli bättre. Hoppas bara att abborren är i tagen dessa dagar.
Får tipsa er om att kika på Matildas blogg med länk till vänster.
Läsvärt för att kunna vårda sina vatten bra. Knallen verkar ju redan ha uppmärksammat detta tänk och varierar sina vatten utifrån detta.
Funderar även på vart vi skall åka vecka 9 för att hitta "di grove". Vi vill ju alla fall ha lite kul fiske. Kan ju bli en test på "hemlijaure" nån dag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0