Premiären avklarad

Säsongens pimpelpremiär har nu avklarats.
Arenan var Tandjön ute i ingenmansland i Dalarna.
Vi var 5 pimpelsugna som tagit oss från den södra delen av pimpelSverige för att deltaga.
Framkomst på Orsa camping och incheckade och klara klockan 20:00.
Upp på morgonen för att möta upp Stormen som skulle agera vägvisare för dagen. 07:15 gled vi in på Statoil för vidare färd. På vägen upp anslöt sig fler bilar så vi var en mindre karavan som gled över berget. Med stor betoning på gled. Halvvägs fram så körde vi över ett krön men helt plötsligt stod de första bilarna helt still. Stampade på hejdaren men bromsverkan uteblev. Snabb som en kobra (som jag är ibland) rattade jag undan så att jag inte skulle mosa Dybergs bil. Ut i periferin men turligt nog så var dt enda stället på hela berget som saknade klippblock. Blev till en synnerligen udda omkörning. Men vad gör man inte för att komma före Jesper?
Framme på plats var det anmälan och utgång. Ronja lurade mig så att jag fick gå upp till bilen för att hämta isdubbar. Väl tillbaks så gick startskottet. Aj då. Starten hade gått och jag var i den delen som jag var varnad för men skam den som ger sig. Kör som vanligt och fiska sig härifrån. Efter 5 hål kom första fisken följt av fisk i stort sett i varje hål som borrades. Varierande storlek och jag var ju själv så kör på.Hade fått skapligt efter halva tävlingen då solen gick i moln och då blev det tvärstopp. Under sista halvan fick man bara någon ströfisk.
Petade ändå ihop 6330 gram som gav en hedrande 5:e plats. Storslagen av dagens segrare Thomas Larsson. Laxe var 4:a och Stormen 6:a Veteranklassen vanns föga förvånande av Lasse Sundberg på 8,5 kilo.
Kan det bli mer propagandafiske av det här?
Strålande solsken, helt orörd is och mycket trevliga fiskekamrater.
Möller kan ju gå och dänga efter sina prickfiskar i Vättern. Jag fick också en öring idag.
I morgon blir det Porfyrdammen som skall testas även den för första gången. Det skall tydligen vara plockefiske på denna så man får väl se hur långt efter man är mot storfräsarna.
Men snacka om att man har njutit idag. Nu vankas kvällsmat och uppladdning inför morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Lars Olov Eriksson

Gratulerar det gjorde du mycket bra hoppas vi träffas igen och skit fiske på dig i morgon önskar vi från Svegssportfiskeklubb

Svar: Tackar!Blev ju en bra start på säsongen. Hoppas det håller i sig så att man kan kvala in till SM nån gång.
Tomas Leijon

2013-11-23 @ 18:31:18
Postat av: Törneling

Grattis till ett bra fiske Tomas

Svar: Tack Claes!Du får väl se till och hänga med för du kan bara ana hur härligt det är.
Tomas Leijon

2013-11-23 @ 19:18:20
Postat av: Storm

En härlig dag, grattis till bra placering. Ganska tufft gäng på denna tävling.
Omkörningen var ganska brutal, som tur var gick det bra.
Hoppas ni har en bra dag på Porfyrdammen också.

Hae,t Gött !

Svar: Såklart hade vi en bra dag på Porfyrdammen med. Synd att man inte klarar av andra halvan av tävlingarna. Men man kanske lär sig.
Tomas Leijon

2013-11-24 @ 14:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0