SM i morgon.

Nu stundas årets Svenska mästerskap i traditionellt mete.
Vi är 4 grabbar från Lidköping som skall försöka försvara Lidköpings färger i Tranås. Jag, Albin, Challe och Patric Eriksson skall tampas ihop på Söndagens lagtävling, och alla för sig (förutom Patric) på Lördagen i det individuella. Som tur är så kan ingen av oss fiska ner den andre då vi alla fiskar i olika klasser.
 
Spänningen är oliiiiidlig om hur fisket är där nu i sommarvärmen. Kan ju inte för mitt liv tro att det kommer att vara sämre än i våras utan att fisken kommer att nappa betydligt frekventare i och med värmen. Apropå värmen så kommer vädret att skifta en hel del och söndagens väder med 30 grader, solsken och 7-18 sekundmeter! Undrar hur det kan hänga ihop men den som lever får se.
 
Undran är hur många som inte har undersökt fisket innan och kommer med 0,30-lina, bullflöte och daggmask. Ingen Åke Jejely men det finns fler än min idol.
 
Apropå idoler så skall ju farbror Lilja vara aktiv i helgens Orsa Match open. En tävling jag gärna skulle deltaga i men ännu inte fått chansen. Fisket där kan ju bjuda på allt från surt kanalfiske till Id och Braxbonanza. -Life is like a box of chocolate, som Forrest Gump sa. You´ll never know what You get.
 
Hela Elitlaget från Orsa skall ju deltaga i Strömnäsbruk senare i månaden och man får väl tampas med dem då i stället. Undrar även hur fisket är där då jag aldrig varit där tidigare men jag har hört att det är mycket rullspöfiske och en hel del braxen. Så det låter ju passande för mig. Allt nytt fiske är ju en lärdom som man kan ta med sig in i framtiden. Många, om inte de flesta storfräsarna har ju redan en hel del fiskepass bakom sig i det vattnet så man får se och lära ännu en gång. Men till slut kanske man har lärt sig fiska och bara kan koncentrera sig på att äta rätt och ha kul.
Nej nu skall det sista packas och förberedas inför morgondagens strapatser i Tranås. Skall bli kul att träffa alla fiskare igen.

Kommentarer
Postat av: matilda

'Life is lika a box of chocolate, you'll never know what you gonna get'

2014-08-03 @ 08:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0