Ensam Värmlänning starkast på Målingen

Första lördagen i Januari 2014 och pimpeltävlingen längst söderut har gått av stapeln på Målingen strax söder om Sveg.
För hands spekulationerna var många.
Min egen gissning var att en fiskare skulle få 11 kilo och ingen annan över fem.
Gick ut och började längs med en grundas utanför första ön. Gjorde ett par hål innan jag fisklös gick in och förbi en klunga som satt på snön och fick lite fisk. Första hålet där och 2 fiskar direkt. Fick en till innan jag och Ronja gick rakt ut och letade efter grund. Hittade ett ca 300 meter ut och fick ett par napp men de plockade bara av maggotarna så vi gick vidare. Efter 2 timmar närmade vi oss skäret och jag fick 2 sjuttiogrammare. Fortsatte i området med både gammelhål och nya och fick lite fisk här och var. Storleken var bra så jag petade ihop 2939 gram som räckte till pris plats. Segraren Anders Hedström från Munkfors petade ihop 10630 gram (med fyra fiskar kvar i skryllan)
Veteranklassen vanns glädjande av Björne på 4,4 kilo.
Kul att se dig på isen igen Björne!
Av Skaraborgarna eller samtliga som kom från söder om Värmland var återigen Anders Rotsen värst med 3,5 kilo mycket tack vare två klunsar med en topp på 1,5 kilo.
Bernt Andersson i veteran och Andersen och Ronja kom även de upp på pris plats.
I morgon är det Siksjön som gäller och nya friska insatser.
Glöm nu bara inte att köra försiktigt. Vägarna är bättre nu men ta det varligt.

Kommentarer
Postat av: Caes

Heja Tärnan

2014-01-04 @ 18:59:59
Postat av: Pat

Team Edsbyn lämnar WO på siksjön och kör lokaltfiske inorrn, så du får fler att dra upp sj:)

2014-01-04 @ 22:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0