Snabbrapport från NM

En liten apetizer inför kvällens bankett på NM-festen.
Fisket idag har varit en hel del fisk som har varit huggvilliga.
Blandad kompott på resultaten i alla klasser.
Sveriges herrar verkar ha fått stryk av en trippel men Norrmän och Thomas Larsson verkar vara värste Svensk med 7,1 kilo.
I Damklassen är det o-visst men om jag tolkar det hela rätt så är Lotta återigen bästa Svensk-Dam.
I Damveteranklassen är det en Finska som plockat upp över 10 kilo fisk.
I klasserna så är det jämnt i de flesta klasserna förutom herrklassen där Norge var i särklass.
Kan ju ha blivit någon framskjuten placering för Svenskar i de andra klasserna men det får vi se efter kvällens bankett.
Skriver ut så fort jag vet något.
Live-rapporteringen har ju inte varit särskilt aktiv från vare sig NM eller Mormuska-SM så här långt och fisket på NM är ju redan över. En rapport från startskottet och en bild på en mys-glad Norrman efter tävling är allt.
Hade själv som många andra hoppats på en lite livligare rapportering. Speciellt just nu när det är så långt till isarna.

Kommentarer
Postat av: J.E Stange

Ja inte var det värst mycket till live blogg där inte :(

Svar: Nej, man hade hoppats på lite aktivitet där.
Tomas Leijon

2014-03-15 @ 16:35:06
Postat av: Jimmy( braxen) Johansson

Du vet att jag gillar dig Leijon men du måste fan lära dig stava till mormyska =)

Svar: Kan man inte fiska det så skall man inte kunna stava till det. Jag kommer fortsätta säga mormuska.
Tomas Leijon

2014-03-15 @ 18:46:23
Postat av: J-E Stange

Grattis! Det är väl du som lärt henne fiska pappa Tomas

Svar: Tack. Det är mycket som hon har lärt mig med.Otroligt vad barn är uppmärksamma på sådant vi gamlingar kallar för uppenbart.
Tomas Leijon

2014-03-15 @ 22:18:11
Postat av: Jimmy

Hehe ! Ja brukar sägs mammaloppa=)
Gratulerar till dotterns guld!!!
Kanonkul, vet känslan, vann själv guld som junis på ett NM i Finland

Svar: Jag får nog hålla mig som lycklig Pappa.Kommer nog att bli sist i familjen att få ett SM-guld ens. Ronja har ju redan brons och de andra två har några stycken.
Själv har jag bara ett silver.
Tomas Leijon

2014-03-15 @ 22:30:22
Postat av: Ahlgren

Grattis Matilda + STOLT pappa!

Kan berätta att Challe trivs med surfisket på kappsjön också. Bronsplats efter dag 1.

2014-03-15 @ 22:33:11
Postat av: Ahlgren

Grattis Matilda + STOLT pappa!

Kan berätta att Challe trivs med surfisket på kappsjön också. Bronsplats efter dag 1.

Svar: Ja vi får vara stolta där också.Jag har lärt honom allt jag kan om mormuskafisket och det tog säkert en hel minut.
Tomas Leijon

2014-03-15 @ 22:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0