R.S.T 2016 avklarad.

Då har årets regionskamp mellan Örebro, Värmland och Skaraborg gått av stapeln.
Det brukar ju vara en kamp emellan Värmland och Örebro medans Skaraborg brukar agera statister. Så varför inte även denna gång? Skaraborg var ändå igen det enda laget med fullt manskap då vi hade enda! junioren med.
 
Dagens arena var sjön Rämmen norr om Lesjöfors där det har varit denna tävling tidigare och ingen nyhet för de tillresta men man skall ju klara av att fiska där med. Vid utgång så vart man sen ut igen men det gör absolut ingenting för vi skulle ju inte gå långt då Ronja hade lite ont i ena knät. Och när vi dröjde oss kvar på parkeringen så kom det en bil eftersläntrande med ingen namngiven deltagare. Ni får låta fantasin löpa fritt om vem det var. Även besök av en Red Bull-bil som kört fel och var mäkta besviken på att det var pimpeltävling och inte Svenska rallyt. Snacka om noll koll!
 
Men ut på isen och vi valde första viken direkt nedanför kyrkan då det var endast ett par enkla steg dit och även chans att få lite fisk där då det har nappat skapligt där tidigare. Men det var en faslig mängd med deltagare som gått rakt över sjön för att fiska på antingen grundet eller djuphålan. Vi började utifrån och fiskade oss inåt den lilla vassviken där Laila Vuotolainen satt på andra sidan och vi höll oss på vår sida då hon fick lite fisk. Men allteftersom man kom in i viken så fick man lite fisk och när jag kommit in till vassen så vände jag tillbaks bort från Laila.
 
Fick lite ströfisk men inte tillräckligt för att vara nöjd så jag gjorde en rokad och gick förbi Laila och fiskade längs med kanten. Testade även att gå in grundare och då fick jag lite större fiskar än tidigare men de var få. Så jag fiskade mig bortåt udden där Mats Olsson från Vattnan satt och plockade loppor på tafs och vände där- Men det blev ingen riktig ordning på fisket utan det var en här och en där så efter halva fisket hade jag 52 fisk och fick göra något åt det.
 
Så jag gick ut till ön och fick några direkt men sen blev det lika surt här och jag fiskade mig tillbaks. Slutade med 68 fiskar och en hugande vikt av 1,3 eller 1,4 kilo så det var ju inga Jämtfiskar precis. Men när det var invägning så fick man se att det var en och annan som fått riktiga fiskar med och inte minst Ulf Eriksson som blev ny R.S.T-mästare med betydligt färre fiskar men av rätt storlek. Gjorde ju inget att han blivit av med en del fisk som inte gått upp igenom hålet. Tror att han hade 4,4 kilo om jag inte hörde fel.
R.S.T-mästare 2016 Ulf Eriksson
 
Även Ronja fick en fin fisk i slutet så fort jag och Albin vände ryggen till.
 
 
Rämmenabborre
 
Och eftersom de övriga distrikten saknade juniorer idag så blev Ronja även mästare idag och fick en ny pokal till sin samling.
Ny pokal till Ronjas samling.
 
Vad det gäller lag-tävlingen så var det Värmland som gick segrande ur striden då det var flera Värmlänningar som fått fina fiskar och fick klå Örebroarna på hemmaplan. Av Skaraborgarna så var det gammal som var äldst och jag tror att det bara var Challe och Bernt Olsson som kom över 2 kilo idag. Vi får se till att lära oss fiska lite bättre snart! Men det är bara att gratulera Värmland för en god insats idag!
Värmlandslaget som segrade R.S.T på Rämmen 2016
 
Seniorklassen vanns av Bo Khilestad på 3,9 kilo så jag hade ju i alla fall en tredjedel av segervikten!
Men nu är det bara för alla att ladda om inför morgondagens stundande Breviksnappet där jakten på Laxen skall fortsätta. Han har ju alltjämt ledningen i PSC och Breviksnappet är ju en del av PSC i år. Breviksnappet är en tävling av ett byalag där alla får pris bara de har fått fisk så alla prisjägare rekommenderas att åka dit. Men själv kommer jag inte åka dit då Ronja vill ha en välbehövlig sovmorgon och bara "chilla bäver" hela dagen. Och då blir det så.
 
Men ha det så kul allihop i morgon och kör försiktigt så ses vi!

Kommentarer
Postat av: Lennart Larsson

Den senkomne , kunde det vara en grön bil med svart takbox?

Svar: Om jag inte minns helt galet så var det något liknande. Ja.
Tomas Leijon

2016-02-13 @ 21:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0